DERS ADI

: ENDÜSTRİ İKTİSADI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IKT 4027 ENDÜSTRİ İKTİSADI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AYŞE ELİF AY YALÇINKAYA

Dersi Alan Birimler

İktisat (İ.Ö)
İktisat

Dersin Amacı

Firma ve endüstri düzeyinde etkinlik analizleri yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üretim fonksiyonlarından yola çıkarak firmanın ve endüstrinin üretim sürecini belirleyebilme.
2   Firma ve endüstri düzeyinde rekabet gücüne yönelik strateji geliştirebilme.
3   Rekabette verimlilik ve etkinlik kavramlarını ayrıştırabilme ve aralarındaki farklılıkları uygulama sonuçlarıyla ortaya koyabilme.
4   Bilanço ve faaliyet raporlarını okuyabilme ve veri işleyebilme.
5   Verimlilik ve etkinlik ölçme tekniklerine (DEA, SFA) yönelik uygulama yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rekabette verimlilik ve etkinlik
2 Verimliliği, etkinliği ölçmeye yönelik üretim fonksiyonları
3 Cobb-Douglas üretim fonksiyonu
4 CES üretim fonksiyonu
5 VES üretim fonksiyonu
6 Parametrik olmayan üretim fonksiyonları ve doğrusal programlama
7 Verimlilik ve etkinlik ölçme yöntemleri: Genel çerçeve
8 Ara sınav
9 Ara sınav
10 Veri zarflama analizi (DEA)
11 Malmquist verimlilik endeksleri
12 Toplam faktör verimliliği
13 Stokastik üretim sınırları analizi: Teorik çerçeve
14 Etkinsizliğin etkileri modeli

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Recep Kök, Ertuğrul Deliktaş, (2003), Endüstri İktisadında Verimlilik Ölçme ve Strateji Geliştirme Teknikleri, DEU Matbaası, Birinci Baskı, İzmir.
Ramazan Ekinci, (2013), Endüstriyel Genişleme Yolu: Demir Çelik Endüstrisinde Etkinlik Analizi (2000-2011), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
Timothy J. Coelli, D.S.P. Rao, Christopher J. O'Donnell and George E. Battese, (1998), An Introduction to Efficiency and Productivity Analysis, USA: Springer
M.J. Farrell, (1957), `The Measurement of Productive Efficiency , Journal of the Royal Statistical Society, 120(3), pp.253-290
L. Gallaway and V. Shukla, (1974), `The Neoclassical Production Function , The American Economic Review, 64(3), pp.348-358.
Frontier V4.1 ve DEAP V2.1 paket programları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar eşliğinde teorik analiz
Paket programlarla yürütülen uygulamalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.20 + ARS * 0.80
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.ay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 1 24 24
Ödev Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.14344
ÖK.244554
ÖK.34532
ÖK.4533
ÖK.5553