DERS ADI

: OYUN TEORİSİ VE ENDÜSTRİ İKTİSADI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3303 OYUN TEORİSİ VE ENDÜSTRİ İKTİSADI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AYŞE ELİF AY YALÇINKAYA

Dersi Alan Birimler

İktisat (İ.Ö)
İktisat

Dersin Amacı

Endüstri iktisadı çerçevesinde strateji geliştirme yeteneği kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Firma ve endüstri düzeyinde rekabet gücüne yönelik strateji geliştirebilmek.
2   Oyun teorisinin temellerini açıklayabilmek.
3   Rekabette verimlilik ve etkinlik kavramlarını ayrıştırmak ve aralarındaki farklılıkları uygulama sonuçlarıyla ortaya koyabilmek.
4   Verimlilik, etkinlik ölçme tekniklerini (DEA, SFA), literatüre bağlı olarak sınırlı düzeyde uygulayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rekabette verimlilik, etkinlik kavramlarının ayrıştırılması, farklılıkları üzerine tartışma ve Verimlilik, etkinlik ölçme tekniklerine yönelik üretim fonksiyonları: Cobb Douglas, CES, VES
2 Verimlilik, etkinlik ölçme tekniklerine yönelik üretim fonksiyonları: Genelleştirilmiş üretim fonksiyonları, Parametrik olmayan üretim fonksiyonları ve doğrusal programlama
3 Verimlilik etkinlik ölçme yöntemleri: Veri zarflama analizi (DEA)
4 Malmquist verimlilik endeksleri
5 Toplam faktör verimliliğinde değişme ve ölçme indeksleri
6 Stokastik üretim sınırları analizi
7 Etkinsizliğin etkileri modeli
8 Ara sınav
9 Ara sınav
10 Tam bilgi altında statik oyunlar
11 Karma stratejiler
12 Tam bilgi altında dinamik oyunlar
13 Eksik bilgi altında statik oyunlar
14 Eksik bilgi altında dinamik oyunlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Recep Kök, Ertuğrul Deliktaş (2003), Endüstri İktisadında Verimlilik Ölçme ve Strateji Geliştirme Teknikleri, DEÜ Matbaası, İzmir
* Ensar Yılmaz (2009), Oyun Teorisi, Literatür Yayınları, İstanbul
* Robert Gibbons (1992), Game Theory for Applied Economists, Princeton University Press, New Jersey
* Martin J. Osborne (2004), An Introduction to Game Theory, Oxford University Pres, New York.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders bilgisayar laboratuvarında, bilgisayar başında yapılmaktadır. Ele alınacak konuya ilişkin temel teorik çerçevenin kısaca hatırlatılmasının ardından bilgisayarlı matematiksel uygulamalar ve problem çözümü ile konunun pekişmesi sağlanmakta, strateji oluşturma deneyimi kazandırılmaktadır. Dönem içinde küçük sınavlar yapılmakta, ödevler ve dönem sonu projesi verilmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.40 + ARS * 0.60
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 4 8
Ödev Hazırlama 1 7 7
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 6 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 2 0,5 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1111111
ÖK.21
ÖK.3111
ÖK.41