DERS ADI

: MESLEKİ YABANCI DİL II (İKTİSAT)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IKT 3067 MESLEKİ YABANCI DİL II (İKTİSAT) SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜLÇİN GÜREŞÇİ

Dersi Alan Birimler

İktisat (İ.Ö)
İktisat

Dersin Amacı

Öğrencilerin, ekonominin temel sorunları olan ekonomik büyüme, kalkınma, dış ticaret ve ekonomik krizler ile ilgili İngilizce literatürü takip edebilmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İktisadi büyüme ve kalkınma teorileri ile ilgili temel okumaları İngilizce yapabilme
2   Dış ticaret teorisi ile ilgili İngilizce literatürü okuyup anlayabilme
3   Uluslararası ticaret teorisine ilişkin temel İngilizce okumaları yapabilme
4   Ekonomik entegrasyon teorileri ile ilgili temel İngilizce kavramları öğrenme
5   Dünya ekonomisi ve Türkiye'nin yaşadığı güncel ekonomik sorunları İngilizce tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Büyüme teorileri ile ilgili temel kavramlar
2 Neoklasik ve İçsel büyüme teorilerinin karşılaştırılması
3 Kalkınma teorileri ile ilgili temel kavramlar
4 Dış ticarete ilişkin temel kavramlar
5 Uluslararası ticaret teorilerine ilişkin temel kavramlar
6 Klasik ve Neoklasik ticaret teorileri
7 Uluslararası ticaretteki yeni teoriler
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Ekonomik entegrasyon teorisi ile ilgili temel kavramlar
11 Uluslararası ekonomik organizasyonlar ile ilgili temel kavramlar
12 Avrupa Birliği-Türkiye ilişkileri
13 Dünyadaki önemli ekonomik krizler ve etkileri
14 Türkiye ekonomisine ilişkin güncel ekonomik gelişmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baldwin, Richard and Charles Wyplosz (2012). The Economics of European Integration. 4th Edition. MaGraw Hill Higher Education.
Barro, J. Barro and Xavier Sala-i-Martin(1995). Economic Growth. McGraw-Hill.
Bhagwati, Jagdish N. (1988). Writings on International Economics. Oxford University Press.
Krugman, Paul R. and Maurice Obstfeld (1991). International Economics, Theory and Policy. Second Edition. Harper Collins.
Todaro, Michael P. and Stephen C. Smith (2012). Economic Development. 11th Editon. Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından yansılar yardımıyla anlatım ve konulara öğrencilerin aktif katılımları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1111
ÖK.2111111
ÖK.311111
ÖK.411111
ÖK.5111