DERS ADI

: BİLGİ VE YENİLİK İKTİSADI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IKT 3012 BİLGİ VE YENİLİK İKTİSADI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SELİM ŞANLISOY

Dersi Alan Birimler

İktisat (İ.Ö)
İktisat

Dersin Amacı

Bilgiye dayalı günümüz ekonomilerinde bilgi ekonomisinin işleyişi, bilginin üretimi, kullanımı, dağıtımı ile bilgi ekonomisinin dinamik etkileşiminin ve yenilik, yenilik üretimi ve yönetimi süreçleriyle, yenilikçi düşünce, yenilikçi ortam ve yenilikçiliğin ekonomik etkilerinin analizini yapmak ve yönetimini açıklamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi ve çeşitlerini, bilimsel düşüncede paradigmal kayma ve kuantum düşüncesi çerçevesinde değerlendirebilme
2   Düşünmeyi öğrenmek ve bilgi teknolojileri olan mikro elektronik, mikrobiyoloji ve nanoteknoloji alanındaki gelişmeleri açıklayabilme
3   Eğitim-öğrenim-öğrenen örgütü açıklayabilme
4   Etkin birey, beşeri sermaye ve yaratıcılık yenilikçiliğin ne olduğunu tartışabilme
5   Bilginin üretimini ve paylaşımını analiz edebilme
6   Sürekli iyileşmeyi, buluşçuluk ve yenilikçiliğe dayalı açıklayabilme
7   Yenilik sürecinin yönetimini, Ar-Ge ve ürün geliştirme, yenilikçilik ve bilgi yönetimi çerçevesinde değerlendirebilme
8   Yenilikçi ve yaratıcı düşünmenin ekonomik etkilerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi ve Çeşitleri
2 Bilimsel Düşüncede Paradigmal Kayma ve Kuantum Düşüncesi (Düşünceyi Düşünmek)
3 Bilgi Teknolojileri: Mikro Elektronik, Mikrobiyoloji ve Nanoteknoloji Alanındaki Gelişmeler
4 Eğitim-Öğrenim-Öğrenen Örgüt; Etkin Birey
5 Beşeri Sermaye ve Yaratıcılık Yenilikçilik
6 Bilginin Üretimi ve Paylaşımı
7 Sürekli İyileşme; Buluşçuluk ve Yenilikçilik
8 Ara sınav
9 Ara sınav
10 Teknopark ve Teknokent
11 Yenilik Sürecinin Yönetimi
12 Ar-Ge ve Ürün Geliştirme
13 Yenilikçilik ve Bilgi Yönetimi
14 Yenilik Rekabeti ve Küreselleşme, Yeniliğe Dayalı Büyüme ve Kalkınma Yaklaşımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Freeman, Chris, Soete, Luc, Yenilik İktisadı
Erkan H., Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İnsan ve Toplum Bilimleri 1992 Büyük Ödülü, 4. Baskı, Ankara, 1998.
Erkan H., Bilgi Uygarlığı İçin Yeniden Yapılanma, İmge Yayınevi, Ankara, 2000,
Drucker, Peter, Kapitalist Ötesi Toplum

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından yansılar yardımıyla anlatımı ve konulara öğrencilerin aktif katılımlarının teşvikine dayalı olarak yürütülmesi yöntemi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Sunum Hazırlama 1 10 10
Diğer 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.6111
ÖK.7111
ÖK.81111