Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Uluslararası İlişkiler |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ELİF UZGÖREN |
Dersi Alan Birimler |
Uluslararası İlişkiler |
Dersin Amacı |
Ders Türkiye'deki siyasi ve ekonomik dönüşümü üç ana eksende çalışmayı amaçlar. İlk olarak, belirli tarihsel periyodlarda Türkiye ekonomisinin dünya kapitalist sistemine nasıl entegre olduğunu ve bu entegrasyonun biçimlerini analiz edecektir. İkinci olarak, Türkiye'deki devlet-sermaye-emek ilişkisindeki (örneğin kalkınma, sanayileşme, karma iktisadi model, neo-liberal dönüşüm) temel siyasi ve ekonomik değişimler ve devamlılıkları inceleyecektir. Neoliberal dönüşümün üretim, finans, sosyal politika, tarım, bölüşüm ilişkileri ve emek üzerine etkileri nelerdir Başarılı olduğu alanlar ve limitleri nelerdir Üçüncü olarak, Türkiye'nin siyasi ekonomisinin literatürde değişik yaklaşımlar tarafından nasıl analiz edildiği çalışılacaktır. Devlet toplum ilişkileri literatürde nasıl çalışılmaktadır Bu değişik yaklaşımları Uluslararası Siyasi Ekonomi literature içinde hangi yaklaşımlarla ilişkilendirebiliriz |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Duyurulacak. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
elif.uzgoren@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacak. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|