DERS ADI

: ULUSLARARASI ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4108 ULUSLARARASI ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İREM AŞKAR KARAKIR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Dersin başlıca amacı savaşın nedenleri ve savaş sonrası barış inşası çabaları hakkındaki kapsamlı literatürü öğrencilere tanıtmaktır. Çatışma meselelerine yönelik teorik yaklaşımlar, istikrar, değişim ve düzen kavramları, çatışma yönetimi teknikleri, çatışma çözümünün olası araçları, ele alınacak temel konular arasındadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çatışma kavramını tanımlamak
2   Uluslararası ve ulus-içi aktörler arasındaki çatışmaların çözümünü anahatlarıyla açıklamak
3   Çatışma çözümünün güçlüklerini kavramak
4   İnsani müdahale, barışı koruma, uluslararası arabuluculuk ve çatışma-sonrası süreçler kavramlarını betimlemek
5   Bir dönem ödevi hazırlayarak çatışma çözümü vakalarını analiz edebiliyor olmak
6   Akademik iletişimi geliştirmek amacıyla, akademik araştırmalardan faydalanmada farkındalığını artırmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Çatışma nedir -
2 Çatışma Çözümüne Yaklaşım Wallensteen, s. 33-60
3 Çatışma Çözümünde Birleşmiş Milletler Wallensteen, pp. 231-255
4 Çatışma Çözümünde Uluslararası Topluluklar Çatışmanın önlenmesi Wallensteen, pp. 263-279 Ramsbotham et al., pp. 138-143
5 Çatışmanın çevrelenmesi: Barış koruma operasyonları Ramsbotham et al., Chapter 6
6 Çatışmanın sona erdirilmesi: Barışı temin Ramsbotham et al., Chapter 7
7 Savaş sonrası yeniden inşa Ramsbotham et al., Chapter 8
8 Barış inşası ve Uzlaşma Ramsbotham et al., Chapter 9 Ramsbotham et al., Chapter 10
9 Vaka çalışması sunumları -
10 Vaka çalışması sunumları -
11 Vaka çalışması sunumları -
12 Vaka çalışması sunumları -

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Peter Wallensteen, Understanding Conflict Resolution: War, Peace and the Global System, SAGE Publications, London, 2002.
Oliver Ramsbotham, Tom Woodhouse, Hugh Miall, Contemporary Conflict Resolution, Polity Press, Cambridge&Malden, 2014 (3rd Ed)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Vaka çalışması
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Her öğrenci seçtiği bir vaka çalışması yapacak, bu çalışmayı sınıfta sunacak ve sunumda verilen geri bildirimleri de dikkate alarak bir çalışma raporu yazacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci çatışma kavramını tanımlayacak; uluslararası ve ulus-içi aktörler arasındaki çatışmaların çözümünü anahatlarıyla açıklayacak; çatışma çözümünün güçlüklerini kavrayacak; insani müdahale, barışı koruma, uluslararası arabuluculuk ve çatışma-sonrası süreçler kavramlarını betimleyecektir.
2. Öğrenci konuyla ilgili teorik ve ampirik bilgileri yansıtan bir vaka araştırması yapacak ve etkili bir biçimde sunacaktır.
3. Öğrenci; dersin okumalarının bilindiği ve kavrandığını gösteren, tutarlı ve önceden düşünülmüş katkılar sunacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenciler bir ders için zorunlu olan okumaları dersten önce yapmış olmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

irem.askar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Öğrenci Sunumları 3 3 9
Ders Anlatımı 9 3 27
Kitap Okuma 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 4 36
Sunum Hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 35 35
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 1 10 10
Proje Ödevi 1 1,5 2
Proje Final Sunumu 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65