DERS ADI

: LATİN AMERİKA SİYASETİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4113 LATİN AMERİKA SİYASETİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Dersin amacı Latin Amerika'nın ana sosyal, siyasi, kültürel konularını (sömürge tarihi, devlet kurulması, ekonomik gelişme, siyasi kültür, devlet toplum ilişkileri, toplumsal hareketler, demokratikleşme) anlayabilmek için öğrenciye gerekli ampirik ve teorik arkaplanı öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Latin Amerika siyasetini ana sosyal, siyasi, kültürel konularını inceleyerek anlatmak..
2   Latin Amerika'nın ana sosyal, siyasi, kültürel konularını sömürge tarihini, devlet kurulmasını, ekonomik gelişmeyi, siyasi kültürü, devlet-toplum ilişkileri, toplumsal hareketleri, demokratikleşmeyi incelemek.
3   Bir Latin Amerika ülkesinin ana sosyal, siyasi, kültürel konularınıdan birini analiz eden bir dönem ödevi yazmak ve tasarlamak.
4   Bireysel veya grup halinde etkin bir şekilde çalışmak.
5   Dönem ödevi yazmada analıtık becerilerini sergilemek.
6   Dönem ödevini sunmada iletişim becerilerini sergilemek.
7   Kütüphane ve internet kaynaklarını bağımsız olarak kullanabilme becerisi elde edebılmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

IRE 1205 - SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Latin Amerika'nın konumu ve stratejik önemi Thomas E. Skidmore and Peter H. Smith, Modern Latin America, Oxford: Oxford University Press, 2005, pp. 1-10 Howard J. Wiarda & Harvey F. Kline, A Concise Introduction to Latin American Politics and Development, Boulder, CO: Westview Press, 2007, pp. 1-10.
2 Latın Amerika Siyasetine Giriş Ronaldo Munck, Contemporary Latin America, New York: Palgrave MacMillan, 2003, Chapter 1: Setting and Issues, pp. 1-8.
3 Latin Amerika'nın Tarihsel Gelişimi Thomas E. Skidmore and Peter H. Smith, Modern Latin America, Oxford: Oxford University Press, 2005. Chapter 1: The Colonial Foundations, pp. 13-40.
4 Latin Amerika'nın Tarihsel Gelişimi Thomas E. Skidmore and Peter H. Smith, Modern Latin America, Oxford: Oxford University Press, 2005. Chapter 2: The Transformation of Modern Latin America, pp. 42-68.
5 Latin Amerika'nın Siyasi Ekonomisi Ronaldo Munck, Contemporary Latin America, New York: Palgrave MacMillan, 2003, Chapter 2: Political Economy, pp. 43-61.
6 Ekonomik Gelişme: İthal ekonomisine dayalı sanayileşme ve neo-liberalizm Philip Oxhorn,"Is the Century of Corporatism Over Neoliberalism and the Rise of Neopluralism," in What Kind of Democracy What Kind of Market eds., Philip Oxhorn and Graciela Ducatenzeiler, Pennsylvania, The Pennsylvania State University Press, 1998, pp. 195-217
7 Latin Amerika'da Siyasi Kültür Howard J. Wiarda & Harvey F. Kline, A Concise Introduction to Latin American Politics and Development, Boulder, CO: Westview Press, 2007, Chapter 3: Changing Political Culture, pp. 31-50.
8 Latin Amerika'da toplum devlet ilişkileri Howard J. Wiarda & Harvey F. Kline, A Concise Introduction to Latin American Politics and Development, Boulder, CO: Westview Press, 2007, Chapter 4: Class, Social Structure, Social Change, pp. 1-10.
9 Latin Amerika'da Toplumsal Hareketler Ronaldo Munck, Contemporary Latin America, New York: Palgrave MacMillan, 2003, Chapter 6: Social Movements, pp. 101-119
10 Latin Amerika'da Demokratikleşme Howard J. Wiarda & Harvey F. Kline, A Concise Introduction to Latin American Politics and Development, Boulder, CO: Westview Press, 2007, Chapter 8 and 9.
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Thomas Skidmore, Peter H. Smith and James N. Green. Modern Latin America. 7th ed. New York: Oxford University Press, 2010.
2. Ronaldo Munck, Contemporary Latin America, Palgrave, MacMillan, 2007.
3. Peter R. Kingstone, Readings in Latin American Politics: Challenges to Democratization, Boston: Houghton Mifflin Co., 2006.
4. Philip Oxhorn, Oxhorn, Organizing Civil Society (University Park: The Pennsylvania State University Press, 1995.
5. Çeşitli kitap bölümleri ve makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Bireysel veya grup çalışması (Dönem ödevi yazılması ve sunulması)
3. Sınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Latin Amerika siyasetini ana sosyal, ekonomik ve kültürel konuları incelyerek anlamak.
2. Latin Amerika'nın sömürge tarihini, devlet in kurulmasını, ekonomik gelişmeyi, küreselleşme ve ABD ile ilişkilerinı, askeri-otoriter rejimleri,nı, demokratikleşme sürecini,
solun yükselmesini, siyasi kurum ve çıkar ilişkilerini, sivil toplumunu incelemek.
3. Bireysel olarak veya grup içersinde bir Latin Amerika ülkesindeki sosyal, ekonomik, veya kültürel sorunu incelemek.
4. Dönem ödevi yazmada ve sunmada analıtık ve iletişim becerileri sergilemek.
5. Kütüphane ve internet kaynaklarından yararlanabilme becerisi sergilemek.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenciler derse hazırlıklı gelmek zorundadırlar.
3. Sınıf-içi tartışmalara katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Ödevi 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Task Sonu Öğrenci Değerlendirme (TSÖD) 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54
ÖK.6
ÖK.7