DERS ADI

: ULUSLARARASI ÖRGÜTLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 2103 ULUSLARARASI ÖRGÜTLER ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere güvenlik, gelişme ve kalkınma, çevre, toplumsal ve insani meseleler temaları altında uluslararası örgütlerin (hem hükümetlerarası hem de hükümet dışı uluslararası örgütler) tarihsel, teorik ve siyasi temellerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtılması, uluslararası örgütlerin tanımı, özellikleri, rol ve işlevleri Pease, International Organizations, 2012, pp. 1-5.
2 Uluslararası örgütlerin tanımı, özellikleri, rol ve işlevleri Küresel, bölgesel hükümetlerarası örgütler, hükümetler dışı ve çok uluslu şirketler Pease, International Organizations, 2012, pp. 1-5; 35-41. Archer, 2001, 135-153.
3 Kuramsal Çerçeve Pease, International Organizations, 2012, pp. 7-13.
4 Uluslararası Barış ve Güvenlik : Birleşmiş Milletler Pease, International Organizations, 2012, pp. 111-118.
5 Birleşmiş Milletler:, Barışgücü Operasyonları Pease, International Organizations, 2003, pp. 118-120 Hurd, 2014, 136-151.
6 Bölgesel Güvenlik: NATO Pease, International Organizations, 2003, pp. 128-135
7 İnsan Hakları ve İnsani Konular Pease, 2012, 263-278.
8 Ticari ve Mali İşbirliği: DTÖ ve İMF Barkin, 2006, 91-102.
9 Kalkınma: Dünya Bankası, UNDP, UNCTAD Barkin, 2006, 103-112.
10 Uluslararası Çalışma Örgütü Hurd, 2014, 165-189.
11 AB ve Bölgesel Örgütler Hurd, 2014, 251-277.
12 Çevre Pease, International Organizations, 2012, pp. 227-238.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, USA: Pearson Education, 2012
2. Kelly-Kate S. Pease, International Organizations: Perspectives on Governance in the Twenty-First Century , Second Edition, Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2003.
3. Clive Archer, International Organizations, (London: Routledge, 2001.
4. LeRoy Bennett and James K. Oliver, International Organizations: Principles and Issues, Seventh Edition, (New Jersey: Prentice Hall, 2002.
5. Ian Hurd, International Organizations, 2014.
6. J. Samuel Barkin, International Organizations, 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Ara sınav
3. Final

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Uluslararası örgütlerin uluslararası ilişkilerdeki işlevlerini anlama
2. Uluslararası hukuk perspektifinden uluslararası örgütlerin işleyişlerini anlama
3. Güvenlik, kalkınma, çevre, sosyal ve insani meseleler kategorileri altında uluslararası örgütlerin rollerini belirleme

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler derslere hazırlıklı gelmelidirler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Müge Aknur muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13