DERS ADI

: ENTEGRE RAPORLAMA VE İLERİ PERFORMANS YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ACC 4248 ENTEGRE RAPORLAMA VE İLERİ PERFORMANS YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BANU ESRA ASLANERTİK

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu ders işletmelerde entegre raporlamanın önemini, entegre düşünme ile zaman içinde değer yaratmayı ve entegre raporlama
unsurları ile ileri performans yönetimi arasındaki ilişkiyi ele almaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Entegre raporlamanın gelişimini ve faydalarını anlayacak.
2   Ekonomik, sosyal, çevresel, etik konular ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavrayacak.
3   Entegre raporlamanın içeriğini ve çerçeve yapısını anlayacak.
4   Entegre düşünmenin önemini ve değer yaratma ile ilişkisini ayırt edebilecek.
5   Entegre raporlama ve ileri performans yönetimi arasındaki ilişkiyi tanımlayabilecek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

ACC 3001 - MALİYET VE YÖNETİM MUHASEBESİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetişim, Risk, Etik ve Sürdürülebilirlik
2 Entegre Raporlamanın Evrimi ve Faydaları
3 Değer Yaratma ve Entegre Düşünme
4 Değer Yaratma ve Entegre Düşünme
5 Entegre Raporlama Çerçevesi - Yol Gösterici İlkeler
6 Entegre Raporlama Çerçevesi - İçerik Öğeleri
7 Entegre Raporlama Çerçevesi - Entegre Rapor
8 Entegre Raporlama - Yönetim Sistemi
9 Entegre Raporlama - Güvenilirlik, Güven ve Denetim
10 Entegre Raporlama ve İleri Performans Yönetimi
11 Entegre Raporlama ve İleri Performans Yönetimi
12 Entegre Raporlama Örnekleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

IIRC (2013), The International Integrated Reporting Framework. IIRC London.
Integrated Reporting Examples Database, http://examples.integratedreporting.org/home.
Mervyn King and Leigh Roberts (2013),Integrate: Doing Business in the 21st Century, Juta and Company Ltd, Claremont South Africa, ISBN-13: 978-1485100911.
Wayne Visser, Dirk Matten, Manfred Pohl, Nick Tolhurst (2018) The A to Z of Corporate Social Responsibility. Wiley. Print ISBN:9780470686508
Chandler, David. (2015). Corporate social responsibility: A Strategic Perspective. Business Expert Press.
Çağnur Kaytmaz Balsarı, Fatih Dalkılıc, Burcu İlter, Seçil Sigali.(2015). Sosyal Sorumluluğa Genel Bakış: Yeşil Muhasebe ve Etik. Türmob Yayınları, Ankara. 978-605-4880-22-5
Esra Aslanertik (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Finansal Performans. Ayan Matbaacılık. 978-975-001198-4

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, grup çalışması, vaka analizleri derste kullanılan ana yöntemler olacaktır. Öğrenciler derse gelmeden önce etik kuralları
ve vakaları okuyarak hazırlanmalıdır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 OLY OLAY İNCELEMESİ
3 DKT DERSE KATILIM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + OLY * 0.30 + DKT* 0.10 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + OLY * 0.30 + DKT * 0.10 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm ödevler zamanında teslim edilmedikleri takdirde kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az yüzde 70'ine devam etmek zorunludur.
2. İntihal disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılması beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derslere zamanında katılması beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumlarda zaman limitlerine uymak durumundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 4 5 20
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25545
ÖK.355
ÖK.45454
ÖK.555