DERS ADI

: REKLAMCILIK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4222 REKLAMCILIK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SUMEYRA DUMAN

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu ders, reklamcılığın doğasını ve kapsamını, pazarlama stratejisi kararları ve toplum içindeki yerini incelemeyi amaçlamaktadır. Buna ek olarak, bu dersin amacı, öğrencilerin, yasal kısıtları göz önünde bulundurarak uygulanabilir medyada bir reklam mesajını planlama, hazırlama, yerleştirme ve değerlendirme yöntemlerini çalışmayı eksiksiz biçimde anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reklamcılık yönetimi ile ilgili temel kavramları ve stratejileri anladıklarını göstermeleri
2   Gerçek pazarlama koşullarında bir reklam kampanyasını yürütebilmek için reklam kampanyası yönetimi süreçlerini tanımlamaları
3   Hedef izleyicileri yanıltmamak ve sorumlu davranmak için reklamcılıkta etiği ve ilgili mevzuat çerçevesinde sorumluluklarını anladıklarını göstermeleri
4   Sözlü ve/veya yazılı sunumlar aracılığıyla reklamcılık kavramlarını ve firmaların reklamcılık stratejilerini anlamaları, bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
5   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 BÖLÜM 5: Reklamcılık Yönetimi
3 BÖLÜM 6: Reklamcılık Tasarımı
4 Ödev-1
5 BÖLÜM 7: Geleneksel Medya Kanalları
6 BÖLÜM 8: Dijital Pazarlama
7 Ödev-2
8 BÖLÜM 9: Sosyal Medya BÖLÜM 10: Alternatif Pazarlama
9 Ödev-3
10 BÖLÜM 11: Veritabanı ve Doğrudan Yanıt Pazarlaması ve Kişisel Satış
11 BÖLÜM 12: Satış Tutundurma BÖLÜM 13: Halkla İlişkiler ve Sponsorluk Programları
12 Ödev-4
13 BÖLÜM 15: Bütünleştirilmiş Pazarlama Programının Değerlendirilmesi
14 Ödev-5

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Clow, Kenneth E. & Baack, Donald (2016). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. 7th edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Ders anlatma
3. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV* 0.60 + ODV * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevler (% 60) = Dönem boyunca verilen dört ödevin her biri % 10 değerindedir. Son ödev % 20 değerindedir. Sunumu yapılmayan ödevler notlandırılmayacaktır.

Dönem ödevi (% 40) = Dönemin sonunda dönem boyunca işlenen konuların değerlendirileceği, yazılı raporun hazırlanacağı bireysel bir ödevdir. Sunum yapılmayacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Geç teslim edilen raporlar, değerlendirmeye alınmayacaktır.
2. Ödevler, tartışmalar ve sunumlar için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Sumeyra Duman
Oda No: 131/B, e-posta: sumeyra.duman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Proje Hazırlama 1 30 30
Ödev Hazırlama 5 10 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15522
ÖK.255
ÖK.34
ÖK.4555
ÖK.55555