DERS ADI

: TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4111 TÜKETİCİ DAVRANIŞI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SUMEYRA DUMAN

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Öğrencilerin tüketici davranışını derinlemesine anlamalarını ve pazarlama yöneticisi olarak tüketici davranışını anlamanın önemini kavramalarının sağlanması amaçlanmaktadır. Tüketici davranışının çalışılması, öğrencilere tüketici olmanın anlamı ve pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde tüketici ihtiyaçlarını karşılamanın rolünü anlamak için bilmeleri gerekenler konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışının nedenlerini yorumlayabilmek için müşteri davranışı teorilerini ve kavramlarını anladıklarını göstermeleri
2   Tüketicilerin gerçek hayatta ne yaptıklarını anlamak amacıyla tüketici davranışını anlamaları ve Türk tüketicisi ve davranışları hakkında daha fazla bilgi edinmeleri
3   Teorileri ve kavramları gerçek uygulamalarla bütünleştirmek için tüketici davranışını yorumlamaları
4   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri
5   Sorumluluklarının farkında olmaları ve dersin gereklerini yerine getirmeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 ÜNİTE 1: Satın Alma, Sahip Olma ve Var Olma: Tüketici Davranışına Giriş ÜNİTE 2: Tüketicinin ve Toplumun Refahı
3 ÜNİTE 8: Tutum
4 1. ÖDEV
5 ÜNİTE 9: Karar Verme
6 ÜNİTE 10: Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma
7 2. ÖDEV
8 ÜNİTE 11: Gruplar ve Sosyal Medya
9 ÜNİTE 12: Gelir ve Sosyal Sınıf
10 3. ÖDEV
11 ÜNİTE 13: Alt Kültürler ÜNİTE 14: Kültür
12 4. ÖDEV

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Solomon, Michael R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. 13th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Grup çalışması
3. Sunumlar
4. Sınıf içi tartışma
5. Alan çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 FN Final
3 BNS BNS ODV * 0.60 + FN * 0.40
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.60 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevler (% 60) = Yarıyıl boyunca dört ödev olacaktır ve her ödev başarı notunun %15'i kadardır. Sunumu yapılmayan ödevlere not verilmeyecektir.

Final Sınavı (% 40) = Öğrenciler, yazılı tipi soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Geç teslim edilen ve sunumu yapılmayan ödevler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Sumeyra Duman
Oda: 131/B, e-posta: sumeyra.duman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Uygulama 4 3 12
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 4 10 40
Sunum Hazırlama 4 5 20
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.555