DERS ADI

: İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 4211 İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ENGİN BAĞIŞ ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, işgücü planlaması açısıdan insan kaynakları yönetimi anlayışını ileriye taşımaktır. Bu ders insan kaynakları planlaması için kavramsal bir yol haritası sunmakta ve işgücü planlaması için gerekli analizler ve teknikleri sağlamaktadır. Bu yol haritası ve analizler aracılığıyla, bu ders öğrencilere adil insan kaynakları sistemleri geliştirme konusundaki uzmanlaşma ihtiyacını sağlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşleri analiz edebilmek.
2   Görev tanımlarını çıkarmak.
3   İş gereksinim ve özelliklerini belirleyebilmek.
4   İyi yapılandırılmış bir iş değerlendirme sistemiyle işlerin tasarım ve değerlemesini yapabilmek.
5   İşgücü planlama ve tahminlemede kullanılacak ana tekniklere karar verebilmek ve bunları uygulayabilmek.
6   Hem İK bölüm, hem de personel bütçelerini hazırlayabilmek.
7   Bir konuyu ifade etme ve savunmada sözlü/yazılı iletişim becerilerini geliştirebilmek.
8   Etkili bir ekip üyesi olmak için gerekli becerileri geliştirebilmek ve artırabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Stratejik İşgücü Planlaması
2 İş Analizi ve Yetkinlik Modellemesi
3 Görev Tanımları
4 İş Değerlendirme Sistemleri I
5 İş Değerlendirme Sistemleri II
6 Tahmin ve Planlama I
7 Tahmin ve Planlama II
8 İşgücü Planlaması: Personel Bütçeleri
9 Bölüm Faaliyet Planlaması: Bölüm Bütçeleri
10 İşgücü Planlaması için Veri Analitiği Rehberi
11 Dönem Ödevi Sunumları
12 Dönem Ödevi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sparkman, R. (2018). Strategic Workforce Planning: Developing Optimized Talent Strategies for Future Growth. Kogan Page Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Sınıfiçi tartışma grupları
3. Dönem ödevi ve sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV ÖDEV PROJE
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.20 + ODV 2 * 0.20 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevler:
Ödev notu belirli sayıda ödevden oluşacaktır. Her bir ödev ders esnasında ve aynı zamanda çevrimiçi eğitim platformunda açıklanacaktır. Ödevlerin kapsamı temel raporlama, veri analizi ya da İK profesyonelleri ile çevrimiçi mülakat gerçekleştirme şeklinde olabilir. Her bir ödev notlandırılacak ve bütün ödevlerin not ortalaması değerlendirme sisteminde kullanılacaktır.

Dönem Ödevi:
Öğrencilerin becerilerine bağlı olarak, öğrenciler iki farklı dönem ödevi seçilebilir. Her öğrenci sadece bir dönem ödevi hazırlayacaktır. Dönem ödevlerinden biri yazın taraması yapılması ilgili iken diğer dönem ödevi basit bir İK bilgilendirme aracı geliştirmek ile ilgili olacaktır. Her dönem projesi dikkatle incelenip değerlendirilecektir.

Sunumlar:
Dersimizin ilgili haftalarında öğrencilerin söz alması, belirli konuları eleştirmesi, diğer öğrencilerin fikirlerine yorum yapması beklenmektedir. Bu öğrencilerin sınıfiçi iletişim becerilerini geliştirecek ve belirli konularda öğrencilerin farklı bakış açılarına sahip olmalarını sağlayacaktır. Her bir sınıfiçi tartışmasına olan katkı izlenecek ve notlandırılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler iş analizi ve görev tanımları yapacaklardır.
2. Öğrenciler bir iş değerlendirme sistemi geliştirecekler ve işleri sistematik bir yöntemle değerlendireceklerdir.
3. Ücret ödeme düzeylerini belirlemek adına, bir iş derecesi skalasında işleri gruplandırıp tasnif edeceklerdir.
4. Öğrenciler iş gereksinim ve özelliklerini ilgili diğer İK işlevleriyle ilişkilendireceklerdir.
5. Öğrenciler işgücül gereksinimleri öngörümleme sürecini kullanacaklardır.
6. Öğrenciler belirli İK faaliyetleri için ilgili İK bölüm bütçelerini hazırlayacaklardır.
7. Öğrenciler ayrıca kurum çapında bir personel bütçe yapısı geliştireceklerdir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik dürüstlük akademide sorumlu ve dürüst davranışları göstermek ve etik ilkeleri takip etmektir. Tüm öğrenciler akademik dürüstlük ilkesine tabidir ve başkalarının fikri mülkiyet haklarına saygı göstermelidir. Özellikle her öğrenci intihal kaçınmalıdır. Her türlü intihal ciddidir ve akademik dürüstlük ilkesini ihlal etmektedir.
İntihali anlamak ve intihalden kaçınmak için, şu bağlantıya bakınız: https://www.plagiarism.org/understanding-plagiarism. Derste intihal ile ilgili çeşitli bilgiler verilecektir ancak herhangi bir sorunuz olursa bana sorabilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Engin Bağış Öztürk, engin.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Covid-19 önlemleri yüzünden çevrimiçi görüşme için lütfen e-posta gönderiniz.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1,5 24
Uygulama 12 1,5 24
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, konularının, makalelerin okunması) 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem projesi vb.) 2 10 20
Grup Ödevi Hazırlama (Dönem projesi vb.) 1 8 8
Sunum Hazırlama 8 2 16
Proje Ödevi 2 2 4
Ders ve Alan Çalışmalarına Katılım 8 0,5 8
Vize Sınavı 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1254
ÖK.2254
ÖK.3354
ÖK.424554
ÖK.52544
ÖK.63544
ÖK.7555
ÖK.8544