DERS ADI

: GEMİ İŞLETMECİLİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTE 3107 GEMİ İŞLETMECİLİĞİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KÖSEOĞLU

Dersi Alan Birimler

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği

Dersin Amacı

Limanlardaki gelişmelerin, Liman kapasitelerinin gelişiminin incelenmesi. Liman kapasite tahminlemesi. Liman Ekipman seçim kriterleri. Liman ddizaynı ve liman tiplerinin incelenmesi. Konteyner, Ro-Ro, Dökme yük ve Sıvı yük Terminallerinin genel özellikleri. Liman tiplerine göre limanların performans ölçümlerinin yapılış şekilleri..

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Deniz İşletmeciliğinde planlama, uygulama.
2   Limanlarda planlama, organizasyon yapısı, koordinasyon, gelişim ve gemi operasyonları.
3   Ulusal ve uluslararası mevzuata ilişkin bilgi sahibi olma.
4   Emniyet bilinci, güvenlik ve kalite sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
5   Deniz ulaştırmasında oluşacak sorunlara çözüm üretebilmek.
6   Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknik, becerileri ve modern mühendislik araçlarını kullanabilme yeterliliğinin kazanılması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Deniz teknik işletmeciliği kapsamı Anlatım
2 Kural ve düzenlemelerin takibi, gemilerin bunlara uygun hale getirilmesi Anlatım
3 Gemi belgeleri ve denetlemelerinin takibi Anlatım
4 Bakım - tutum kayıtları, yazışmaları Anlatım
5 Teknik işletmecilik kapsamında personel, eğitim, güvenlik ve ikmal yönetimi Anlatım
6 Malzeme takibi, kayıtların tutulması ve ihtiyaçların ve ikmalin planlanması Anlatım
7 Gemi klaslama Anlatım
8 Planlı bakım sistemi ve uygulamaları Anlatım
9 Planlı bakım sistemi ve uygulamaları Anlatım
10 Havuzlama, havuzda bakım tutum Anlatım
11 Eğitimlerin planlanması Anlatım
12 Emniyet ve güvenlik yönetimi Anlatım
13 Emniyetli çalışma yöntemleri Anlatım

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Dickie, J. (2014). Reeds 21st. Century Ship Management. Bloomsbury Pub.
-Spruyt, J. (1994). Ship Management. Lloyd's of London Press.
-Antapasis, A., Athanassiou, L. and Røsæg, E. (2009). Competition and Regulation in Shipping and Shipping Related Industries. Martinus Nijhoff Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkin öğretme ve öğrenme stratejileri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Deniz ulaştırma ve liman operasyonları konularında lisans düzeyinde bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olma, araştırma, inceleme, yorumlama, sözlü ve yazılı ifade, buluşçuluk, yaratıcılık ve girişimcilik becerileri ve yetkinlikleri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Tüm öğrencilerin aktif katılımı esastır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Kpt. Burak Köseoğlu
burak.koseoglu@deu.edu.tr - 18814

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe: 10.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.153555355
ÖK.253555355
ÖK.353555355
ÖK.453555355
ÖK.553555355
ÖK.653555355