DERS ADI

: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 4018 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞÜKRÜ KEYİFLİ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyler
2) Okul yönetimi ve yönetim süreçlerini anlatır
3) Türk eğitim sisteminin yapısını anlatır
4) Türk eğitim sisteminin yasal temellerini açıklar
5) Okula toplumsal katılımın önemini bilir ve yapılabilecekleri önerir.
6) Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimini açıklar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Eğitim sisteminin yapısını ve işleyiş şeklini öğrenecek,
2   Okul yönetim süreçlerini bilerek, öğretmen ve öğrencilerinin bu süreçler içinde öğrenim görmelerini sağlayacak duyarlılıkları gösterecek
3   Türk Eğitim sisteminin yasal temellerini kavrayarak, eğitimin hukuksal ve toplumsal temellendirmesini yapabilecek
4   Toplumsal bir kurum olan okulun toplumsal hayata katkılarını kavrayarak, toplumsal değişim ve dönüşümün bir eğitim kurumu olan okulun katkılarını tartışabilecek
5   İyi bir öğretmenin iyi bir yönetici olmasını, iyi bir eğitim yönetiminin eğitimin kazanımlarını gerçekleştirmede önemli bir rol oynadığını anlayacak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk eğitim sisteminin genel yapısı
2 Türk eğitim sisteminin yasal temelleri.
3 Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı.
4 Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı.
5 Yönetim teorileri.
6 Yönetim süreçleri.
7 Okul örgütü ve yönetimi.
8 Ara Sınav
9 Okul yönetiminde çalışan hizmetleri.
10 Okul yönetiminde öğrenci işleri.
11 Okul yönetiminde öğrenci işleri
12 Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri.
13 Okul işletmesinin yönetimi.
14 Okula toplumsal katılım.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.
2) Çelik, V. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara
3) Başaran, E. 2006; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama, soru cevap, olay incelemesi, Analiz-sentez, ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukru.keyifli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1454
ÖK.2454
ÖK.3454
ÖK.4454
ÖK.5454