Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ŞÜKRÜ KEYİFLİ |
Dersi Alan Birimler |
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersi başarıyla tamamlayan her öğrenci; 1) Genel ve özel öğretim yöntemlerinin ilişkisini açıklayabilir. 2) Hedef ve davranış yazabilir. 3) Alanıyla ilgili örnek planlar hazırlayabilir. 4) Öğretim stratejilerini alanına uygulayabilir. 5) Öğretim konusuna uygun yöntemleri seçebilir. 6) Seçtiği yöntemleri etkenlikle uygulayabilir. 7) Öğretim yöntemiyle ilişkili teknikleri belirleyebilir 8) Seçtiği teknikleri etkenlikle uygulayabilir. 9) Dini kavramların nasıl öğretim konusu yapılabileceğini açıklayabilir 10) Dini kavramların öğretimini düzenleyebilir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Süleyman Akyürek, Din Öğretimi: Model, Strateji, Yöntem ve Teknikler, Nobel Yay., Ankara, 2009. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, problem çözme, drama ve oyun yöntemleriyle işlenecek, derslere öğrencilerin aktif katılımı sağlanacaktır |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sukru.keyifli@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Serbest |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|