DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 4003 Özel Öğretim Yöntemleri II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞÜKRÜ KEYİFLİ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi başarıyla tamamlayan her öğrenci; 1) Genel ve özel öğretim yöntemlerinin ilişkisini açıklayabilir. 2) Hedef ve davranış yazabilir. 3) Alanıyla ilgili örnek planlar hazırlayabilir. 4) Öğretim stratejilerini alanına uygulayabilir. 5) Öğretim konusuna uygun yöntemleri seçebilir. 6) Seçtiği yöntemleri etkenlikle uygulayabilir. 7) Öğretim yöntemiyle ilişkili teknikleri belirleyebilir 8) Seçtiği teknikleri etkenlikle uygulayabilir. 9) Dini kavramların nasıl öğretim konusu yapılabileceğini açıklayabilir 10) Dini kavramların öğretimini düzenleyebilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel ve özel öğretim yöntemlerinin ilişkisini açıklayabilecek
2   Alanıyla ilgili örnek planlar hazırlayarak bu planları derslerde uygulayabilecek
3   Dini kavramların nasıl öğretim konusu yapılabileceğini açıklayabilir olup, dini kavramların öğretimini düzenleyebilinmeyi öğrenip uygulayabilecek
4   Din öğretiminde kullanılabilecek araç-gereçlerin özelliklerini söyleyebilir
5   İyi bir öğretmen olmayı başararak, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin hedef davranışlarının gerçekleşmesini sağlayacaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel Öğretim ve Özel Öğretim Yöntemleri İlişkisi
2 Din Öğretiminde Problem Çözme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulanması (Beyin Fırtınası, 6 Şapkalı Düşünme-Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği)
3 Din Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi Yöntemi ve Uygulamaları
4 Din Öğretiminde Drama Yöntemi ve Uygulamaları
5 Din öğretiminde Kavram Öğretimi (Akrostiş ve Başka- Ters Başka Teknikleri) ve Örnek İşlenişler
6 Din Öğretiminde Kavram Haritalarının Hazırlanması ve Uygulama
7 Din Öğretiminde Genelleme Öğretimi
8 Ara Sınav
9 Din Öğretiminde Genelleme Öğretimi
10 Din Öğretiminde Çoklu Zeka Kuramı ve Örnek İşlenişler
11 Din Öğretiminde Programlı Öğretim Modeli ve Uygulamaları
12 Din Öğretiminde Programlı Öğretim
13 DKAB ders kitaplarının incelenmesi ve Kitap Kullanma Teknikleri (3 N, M Tablosu, Savları anlama, Yoç)
14 Akvaryum, Kartopu, Tereyağı Ekmek, Sandeviç, Köşelenme, Dedikodu, Mahkeme, Buzkıran gibi yeni tekniklerin uygulanması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Süleyman Akyürek, Din Öğretimi: Model, Strateji, Yöntem ve Teknikler, Nobel Yay., Ankara, 2009.
2. Cemal Tosun - Recai Doğan, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2002
3. Koordinatör, M. Şevki Aydın, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Klavuzu, MEB. Yayınları, 2001
4. M.Zeki Aydın, Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İnceleme, Nobel Yayıncılık, 2003
5. Pelin Pektaş, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Çoklu Zeka Uygulamaları, Özel Ceceli Okulları Yayınları, Ankara, 2002
6. Kudret Eren Yavuz, 7-12 Yaş Dönemi Çocuklarda Duygusal Zeka Gelişimi, , Özel Ceceli Okulları Yayınları, Ankara, 2002 b.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, problem çözme, drama ve oyun yöntemleriyle işlenecek, derslere öğrencilerin aktif katılımı sağlanacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukru.keyifli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.145535
ÖK.245535
ÖK.345535
ÖK.445535
ÖK.545535