DERS ADI

: Yaşayan Dünya Dinleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 3004 Yaşayan Dünya Dinleri ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere bağımsız bir disiplin olarak Dinler Tarihinin konusu, yöntemleri ve diğer din bilimleriyle ilişkisini kavratmak; günümüz dünyasındaki dinler ve inançlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak; günümüz dünya dinlerini inanç ibadet ve ahlak açısından tanıtmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel İslami bilimleri ile modern din bilimleri arasındaki bakış açısı ve yöntem farkını kavrar.
2   Dinler Tarihi disiplininin temel sorunlarını, kavramlarını ve yöntemlerini öğrenir.
3   Günümüz dünya dinlerinin tarihsel gelişimi ve temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olu
4   Yaşayan dünya dinlerini belirli özellikleri açısından karşılaştırabilir.
5   İbrahimi dinler ailesinin benzer ve farklı yönlerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dinler Tarihinin DKAB öğretmenliği açısından önemi
2 Dinler Tarihi: Konusu, Yöntemi ve Diğer Din Bilimleri ile İlişkisi
3 Günümüz Dünyasında Dinler ve Sınıflandırılması
4 Geleneksel Türk Dini ve günümüze etkileri
5 Yahudilik: Temel kavramlar
6 Yahudilik: Tarihi
7 Yahudilik: Mezhepler, inanç ve uygulamalar
8 Hıristiyanlık: Temel kavramlar
9 Hıristiyanlık: Tarihi
10 Hıristiyanlık: mezhepler, İnanç ve uygulamalar
11 Hint Dinleri: Tarihi, temel özellikleri
12 Hint Dinleri: Hinduizm, Budizm, Caynizm, Sihizm

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1- Yaşayan Dünya Dinleri, ed. Şinasi Gündüz, DİB Yayınları, Ankara, 2007.

Yardımcı kaynaklar:
1- A. Küçük, G. Tümer, Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Berikan Yayınevi, Ankara, 2010.
2- Mahmut Aydın, Anahatlarıyla Dinler Tarihi, Ensar Yayınları, İstanbul, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama, soru cevap, olay incelemesi, Analiz-sentez, ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bekir.coban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 67

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.154
ÖK.254
ÖK.354
ÖK.454
ÖK.554