DERS ADI

: Kur'an Okuma Bilgi ve Becerisi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 2009 Kur'an Okuma Bilgi ve Becerisi II ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MUSTAFA İZCİ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin, Kur'ân-ı Kerim'i yüzünden gerek telaffuz gerekse makam(musiki) yönünden en güzel şekilde okumasını sağlamak.
Kur'ân- Kerim'in doğru ve düzgün okunmasını sağlayacak olan Tecvid kurallarını, sebep ve hikmetleriyle kavratmak.
Kur'ân kırâatı yönünden toplum önünde hizmet sunabilecek ve ilk-orta öğretimde Din Kültürü ve Ahlak bilgisi ile diğer alanıyla ilgili dersleri yürütebilecek duruma gelebilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'ân-ı Kerim'i toplum önünde kurallarına uygun bir şekilde okur.
2   İbadetler için gerekli olan bazı duaları ezberler.
3   İbadetler için gerekli olan bazı kısa sûreleri ezberler.
4   İbadetler için gerekli olan bazı aşr-ı şerifleri anlamlarına dikkat ederek ezberler.
5   Ezberlemiş olduğu dua, sure, ve aşr-ı şerifleri manaları öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tecvid:Medd-i lâzım kelime-i müsakkale ve muhaffefe Ezber:Bakara 1-5 Yüzüne : 49-50. Sayfalar.
2 Tecvid: Medd-i lâzım harf-i müsakkal ve muhaffef Ezber: Hümeze ve Asr sureleri Yüzüne:51-52. Sayfalar.
3 Tecvid:Medd-i ârız Ezber: Tekasür suresi Yüzüne:53-54. Sayfalar.
4 Tecvid: İşmâm ve Revm Ezber: Karia Sûresi Yüzüne: 55-56. Sayfalar.
5 Tecvid: Medd-i Lîn Ezber: Adiyat sûresi Yüzüne: 57-58. Sayfalar.
6 Tecvid: Harf-i Lîn ve harf-i med mukayasesi Ezber: Zilzal sûresi Yüzüne: 59-60. Sayfalar.
7 Tecvid:Medd-i ârız ile medd-i Lîn'in med miktarlarının mukayesesi Ezber: Kadr Sûresi Yüzüne:61-62. Sayfalar.
8 Ara Sınav
9 Tecvid: Sâkin nûn ve Tenvin Ezber: Beyyine Sûresi Yüzüne:76-77. Sayfalar.
10 Tecvid:Gunne özelliği olan harfler Ezber: Beyyine Sûresi Yüzüne: 78-79. Sayfalar.
11 Tecvid:İhfâ Ezber: Tin sûresi Yüzüne:80-81. Sayfalar.
12 Tecvid: İhfâ ile ilgili alıştırmalar Ezber: İnşirah Sûresi Yüzüne: 82-83. Sayfalar.
13 Tecvid:İzhar Ezber: Duha sûresi, Yüzüne: 84-85. Sayfalar.
14 Tecvid: İzhar ile ilgili örnekler Ezber: Haşr Sûresi 18-21. Âyetler Yüzüne: 86-87. Sayfalar.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kur'an-ı Kerim, Diyanet işleri Başkanlığı Mushafları İnceleme Kurulu tarafından onaylı baskısı.
KARAÇAM, İsmail, Kur'ân-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma kaideleri,Marmara üniv. İlahiyat yayınları,İstanbul- 1998.
ÇETİN,Abdurrahman, Kur'an Okuma Esasları,Aksa yayınları, İstanbul-1997
TUĞRAL, Rahim; Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi, İzmir İlahiyat vakfı yay., İzmir-2009
ÜNLÜ, Demirhan; Kur'ân-ı Kerim'in Tecvidi,TDV. Yay., Ankara-1993.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.izci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1543
ÖK.2543
ÖK.3543
ÖK.4543
ÖK.5543