DERS ADI

: Hristiyanlık Tarihi I: Hz. İsa Havariler Çağı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3295 Hristiyanlık Tarihi I: Hz. İsa Havariler Çağı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ZAFER DUYGU

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Hz. İsa yı, Havariler Çağı nı, Hristiyanlığın ve kilisenin doğuşunu ve sürece dair tüm detayları öğrencilere bilimsel bir temelde rasyonel perspektiften anlatmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hz. İsa: Tarihsel bir şahsiyet olarak ve ayrıca ilâhî dinlerin bakış açısından Hz. İsa, onun yaşamı, amacı, öğretileri, etkileri, ona dair tartışmalı hususlar
2   Havariler: Kaynaklara yansıdığı kadarıyla havariler hakkında tüm detaylar, İsa nın yaşamı sırasında ve ölümü sonrasında faaliyetleri, sonraki yüzyıllara etkileri, haklarındaki tartışmalar
3   Pavlus: Pavlus hakkında geleneksel kabuller, ona dair rasyonel temelde eski ve yeni paradigmalar, onun Hz. İsa yla ve özgün havarilerle ilişkileri, Hristiyanlığın doğuşu noktasında rolü ve önemi, kilise tarihi açısından değeri
4   Kilise: Hristiyanlığın temelinin oluşturan kilise kurumunun ortaya çıkışı ve erken dönemdeki tarihi
5   Kilise Babaları: İlk yüzyıllarda teoloji içerikli metinler kaleme alan Hristiyan yazarlar, eserleri, görüşleri, tarihsel açıdan taşıdıkları önem ve sonraki dönemlere etkileri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlk yüzyılları itibariyle ve teolojik ve tarihsel boyutları ön plânda yer almak kaydıyla Hristiyanlık tarihi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zafer Duygu, İsa, Pavlus, İnciller: Hristiyanlık Neden ve Nasıl Ortaya Çıktı, İstanbul, 2018
Şinasi Gündüz, Pavlus: Hristiyanlığın Mimarı, Ankara, 2001.
Hyam Maccoby, The Mythmaker: Paul and Invention of Christianity, San Fransisco, 1986
Robert Eisenman, James the Brother of Jesus: The Key to Unlocking the Secrets of Early Christianity and the Dead Sea Scrolls, Paperback, 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511