DERS ADI

: Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3290 Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HADİ SOFUOĞLU

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

İlahiyat Fakültesi öğretmen adaylarının teknoloji okuryazarlığı ve teknolojinin sınıfta kullanımına yönelik okuryazarlık seviyelerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin bitiminde öğrenciler: Teknoloji okuryazarlığı, medya okuryazarlığı, görsel okuryazarlık, bilgi ve bilişim okuryazarlığı kavramları; Ülkemizde bilişim okuryazarlığı; Eğitimde bilişim teknolojilerinin etkili kullanımı ve dijital bağımlılıklarla ilgili bilgi sahibi olur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknoloji okur yazarlığı ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
2   İnternet ve teknoloji güvenliği ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
3   Teknoloji kullanarak eğitim içeriği oluşturabilir.
4   Yaşam boyu öğrenmenin temellerini öğrenir.
5   Uzaktan eğitimin temellerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Hafta: Derse ilişkin açıklamalar
2 2. Hafta: Teknoloji nedir Teknoloji okuryazarlığı
3 3. Hafta: Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
4 4. Hafta: Dünya'da ve Türkiye'de teknolojinin eğitimde kullanımı
5 5. Hafta: Medya okuryazarlığı nedir
6 6. Hafta: Bilgi okuryazarlığı nedir
7 7. Hafta: Günümüzde Bilişim teknolojileri
8 8. Hafta: Vize Haftası
9 9. Hafta: Bilişim tekonolojileri ve eğitim
10 10. Hafta: Sınıflarda teknoloji kullanımı
11 11. Hafta: Uzaktan ve hayat boyu eğtimde bilişim teknolojilerinin kullanımı
12 12. Hafta: Dijital bağımlılıklar
13 13. Hafta: Dijital bağımlılıkları kontrol altına alma yöntemleri
14 14. Hafta: Final haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahmet Çoban, Bilişim Teknolojileri Sosyal Yapı Ve Eğitim, 2016
Ahmet Benzer, Harun Aksaya, Bilgisayar Okuryazarlığı 1 - 2, 2012
Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Çakır, Selami Eryılmaz, Eğitimciler İçin Bilişim Teknolojileri, 2014
Ayteki n İşman, Hati ce Ferhan Odabaşı, Buket Akkoyunlu, Eği ti m Teknolojleri Okumaları, 2019

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bilgisayar laboratuvarında yüz yüze uygulamalı eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadi.sofuoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51