Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlahiyat |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MUAMMER ERBAŞ |
Dersi Alan Birimler |
İlahiyat |
Dersin Amacı |
Tefsir tarihinin önemli bir kısmını teşkil eden zengin s fî yorumun kıvranılması, metinlerinin bilinmesi ilahiyat alanının önemli bir kazancı olduğunun anlaşılması gerekir. Öğrencinin nakil ve dirayetin dışında sezgiye dayanan, biraz daha bağımsız tefsir türünü öğrenmekle görüş ufku gelişir, genişler. Aktif hayatın içinde daha geniş alanlarda yaşayan s fîlerin yorumlarını tanımakla pratik hayatla ilgiler kurmayı denemiş olur. Tasavvuf ve felsefe yakınlığından yaralanarak Kur an ayetlerinin farklı boyutlarını kavrar. Kur an ın dış anlamına aykırı olmayan lafzî anlamlarının dışındaki yorumları öğrenmiş olur. Modern dönemdeki Kur an ın s fî yorumcuları, yorum yöntemleri, ilkeleri ve yorum türleri kavranmış olur. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1- Cerahoğlu, İsmail, Tefsir Tarihi, I-II, Ankara, 1988, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Metin okuma, açıklama, soru vecevap. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl çalışması ve yarıyıl sonu sınavı performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
huseyin.yasar@deu.edu.tr /dr_hyasar@hotmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 15:00 17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|