DERS ADI

: Felsefenin Ana Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4135 Felsefenin Ana Sorunları SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET TÜRKERİ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Filozofların felsefenin ana sorunları olarak varlık, bilgi, değer hakkındaki temel görüşlerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Felsefe tarihi boyunca ortaya çıkan filozofların varlık alanlardaki temel görüşlerini öğrenmeleri.
2   Felsefe tarihi boyunca ortaya çıkan filozofların bilgi alanlardaki temel görüşlerini öğrenmeleri.
3   Felsefe tarihi boyunca ortaya çıkan filozofların değer alanlardaki temel görüşlerini öğrenmeleri.
4   Felsefe tarihinde her bir filozofu, akımı ya da öğretiyi bağımsız bir şekilde değil birbirleriyle olan ilişkiler dahilinde mukayeseli bir şekilde öğrenmeleri.
5   Felsefe tarihi öğrenmenin ilahiyat ana alanına olası katkılarını ve kazanımlarını öğrenebilme ve bunları hayata aktarmada yardımı olabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bir felsefe konusu olarak varlık felsefesinin mahiyeti.
2 Varlık konusuna felsefi yaklaşım ile dini yaklaşım arasındaki farklılıklar
3 İdealist felsefe bakış açısının varlık anlayışı.
4 Duyumcu felsefe bakış açısının varlık anlayışı.
5 Bir felsefe konusu olarak bilgi felsefesinin mahiyeti.
6 Bilgi konusuna felsefi yaklaşım ile dini yaklaşım arasındaki farklılıklar
7 İdealist ve rasyonalist felsefe bakış açılarının bilgi anlayışı.
8 Ara Sınav
9 Duyumcu felsefe bakış açısının bilgi anlayışı.
10 Bir felsefe konusu olarak değer felsefesinin mahiyeti.
11 Değer konusuna felsefi yaklaşım ile dini yaklaşım arasındaki farklılıklar
12 Ahlak felsefesinin genel sorunları
13 Siyaset felsefesinin genel sorunları
14 Estetiğin genel sorunları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Cevizci, Ahmet (2008). Felsefe, Sentez Yay., 2. Basım, Bursa.
2. Durant, Will (2009). Felsefenin Öyküsü, çev. Ender Gürol, İz Yay., İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fatih.toktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 45 45
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51