DERS ADI

: Değişim Sosyoloijisi ve Din

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4091 Değişim Sosyoloijisi ve Din SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ADİL ÇİFTÇİ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Toplumsal değişim, gelişme ve ilerleme kavramlarını detaylıca analiz edip, sosyolojinin kurucu babalarının toplumsal değişme kuramları ve bunların dinle irtibatlarını göstermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal değişme, gelişme, ilerleme kavramlarını öğrenir.
2   Toplumsal değişmede etkin olan etmenleri görür.
3   Sosyolojinin kurucu babalarının toplumsal değişme kuramlarını tanır.
4   Toplumsal değişme kuramları içerisinde dinin rolü ve etkisini tartışır.
5   Toplumsal değişme ve din arasındaki canlı bağlantıyı irdeler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Değişim, Gelişme, İlerleme Kavramları
2 Sosyoloji ve Toplumsal Değişme
3 Toplumsal Değişimde Etmenler
4 Comte'un Toplumsal Değişme Kuramı
5 Spencer'ın Toplumsal Değişme Kuramı
6 Marx'ın Toplumsal Değişme Kuramı
7 Durkheim'ın Toplumsal Değişme Kuramı
8 Ara Sınav
9 Weber'in Toplumsal Değişme Kuramı
10 Günümüz Toplumsal Değişim Kuramları
11 Değişim Sosyolojisi ve Din
12 Toplumsal Değişim Kuramları ve Din
13 Model: İslam ve Toplumsal Değişim
14 Genel Değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Çiftçi, Adil. 2012. Sosyolojiye Giriş ya da Bir Özgürlük Tarzına Çağrı. Ankara: Ankamat Matbaacılık.
2. Bottomore, T. B. 2000. Toplumbilim: Sorunlarına ve Yazınına İlişkin Bir Kılavuz çev. Ünsal Aksoy. İstanbul: Der Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir. Ders esnasında özellikle öğrencilerden cep telefonları kapatmaları ya da sessize almaları istenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.ciftci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15:00/16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 13 6 78
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51