DERS ADI

: Maneviyat ve Sağlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3186 Maneviyat ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RECEP YAPAREL

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, öğrencinin dikkatini, beden ruh ilişkisine çekerek genel anlamda bireyin manevi yönünün, onun gerek ruhsal gerekse bedensel sağlığı üzerindeki etkilerini görmesine yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin beden ve ruh arasındaki karşılıklı etkileşimi anlaması, yorumlaması ve bireysel ve toplumsal düzeyde yaşanması muhtemel psikolojik problemlere, bu ilişki çerçevesinde bakabilmesi.
2   Günümüzde yaşandığı ileri sürülen manevi kriz olgusuna gerçekçi bir yaklaşım geliştirebilmesi.
3   Maneviyat ve sağlıkla ilgili kavramların ayırt etmek.
4   Manevi danışmanlık hakkında bilgi sahibi olmak.
5   Ölüm ve ölüm ötesi psikolojisi ile ilgili literatürde varolan değerlendirmeleri öğrenmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Maneviyat, Din ve Sağlık kavramları
2 Maneviyatçılık, Mistisizm, Tasavvuf ve Metafizik
3 Mistisizm/Tasavvuf ve Psikoloji
4 Ruh sağlığı maneviyat ilişkisi
5 Ruh sağlığı din ilişkisi
6 Maneviyat ve sağlıkla ilgili yeni gelişmeler
7 Mistisizm/Sufizm, Psikoloji ve Psikiyatri
8 Ara Sınav
9 Ben ötesi kavramı ve psikolojisi
10 Rüya ve psikoterapötik etkisi
11 Manevi rehberlik
12 Manevi Kriz
13 Ölüm psikolojisi
14 Kendini gerçekleştirme (Konulara genel bir bakış)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Edt. R. Frager, Manevi Rehberlik ve BenÖtesi Psikolojisi Üzerine Paylaşımlar, Çev. Ömer Çolakoğlu, Kaknüs Yayınları, İstanbul-2009.
2. Stanislav Grof & Christina Grof, Manevi Kriz, Çev. Ahu Ayan, Kaknüs Yayınları, İstabul-2011.
3. L. Wilcox, Sufizm ve Psikoloji, Çev. Orhan Düz, İnsan Yayınları, İstanbul-2003.
4. Kemal Sayar, Sufi Psikolojisi, İnsan yayınları, İstanbul-2000.
5. C.G. Jung, Doğu Metinlerine Psikolojik Yaklaşım, Çev. A. Demirhan, İnsan Yayınları, İstanbul-2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yaparel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51