DERS ADI

: Dini İletişim ve Halkla İlişkiler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3089 Dini İletişim ve Halkla İlişkiler SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HAKKI ŞAH YASDIMAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrenciye iletişim ve halkla ilişkiler kavramlarını tanımlama, iletişimin önemini açıklama, iletişim sürecini bilme, iletişimi oluşturan boyutları ve iletişimin amaçlarını örneklendirebilme, iletişim ilkelerini ifade edebilme, halkla iletişim, halka görünüş, halka davranış, halkla ilişkiler becerilerini kazandırabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim ve Halkla İlişkiler kavramlarını tanımlar.
2   İletişimin önemini açıklar.
3   iletişim sürecini bilir, iletişimi oluşturan boyutları ve iletişimin amaçlarını örneklendirir.
4   Halk, halkla ilişkiler kavramlarını tanımlar. Halkla ilişkiler yaklaşımlarını açıklar.
5   Halkla ilişkiler becerilerini kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Önemi, Amacı, Konusu, Kaynakları
2 İletişim Kavramı, İletişimin Amaçları, Din Hizmetlerinde İletişimin Önemi
3 Sözel İletişim, Sözsüz İletişim
4 Bireylerarası İletişim, Gurup İletişimi ve Örgütsel İletişim
5 Çevrimiçi İletişim
6 Uluslararası ve Kültürlerarası İletişim
7 Halkla İlişkiler Kavramı, Halkla İlişkiler Sürecinin Temel İşlevleri
8 ARA SINAV
9 Dini İletişim Sürecinde Halkla İlişkilerin Önemi
10 Dünyada ve Türkiye de Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
11 Halkla ilişkilerin Uygulama Alanları, Diğer Alanlarla İlişkisi
12 Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler
13 Halkla İlişkiler Modelleri, Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler
14 Genel değerlendirme ve tartışma
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Oskay, Ü., (2005), İletişimin ABC si, İstanbul: Simav Yayınları.
- Tuna, Y. (2012), İletişim Kavramı ve İletişim Süreci (Ed: İzlem Vural), İletişim, Ankara:
Pegem Yayınları.
- Tutar, H., &Yılmaz, M. K. (2003), Genel İletişim, Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Ertekin, Yücel, (1986),Halkla İlişkiler, Ankara.
- Claire, Austın, (1997), Başarılı Halkla İlişkiler, çev: Ebru Oral, İstanbul.
Yardımcı kaynaklar:
- Demiray, U. (1994), İletişimötesi İletişim, Eskişehir: Turkuaz Kitabevi.
- Güngör, N. (2011), İletişim Kuramlar, Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
- Lazar, J. (2001), İletişim Bilimi, Çev: Cengiz Arık, Ankara: Vadi Yayınları, yayın No: 155.
- Yüksel, A. H. (2011), İletişimin Tanımı ve Temel Bileşenleri (Ed:Uğur Demiray), Etkili İletişim,
Ankara: Pegem Yayınları.
- Bıçakçı, İlker, (2000), İletişim ve Halkla İlişkiler, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan anlatım, soru-cevap, ödev ve uygulama, kütüphane araştırması, seminer ve grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum: Öğrenciler dönem içi ödev hazırlar ve hazırladıkları bu ödevle ilgili sınıfta sunum yaparlar.
Sınav: Bir dönem içinde, klasik usulde yazılı olarak, ara sınav ve final sınavı yapılır.
Derse Katılım: Derse katılım zorunludur.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı: Ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansa göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasdiman@yahoo.com; hakki.ydiman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14:30 15:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51