DERS ADI

: Sınıf Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPF 3004 Sınıf Yönetimi SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞÜKRÜ KEYİFLİ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına, etkili öğretimin gerçekleştirilebilmesi için sınıf yönetimine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörlerin tespit ve değerlendirmesini yaparak, dersi bu tespit ve değerlendirmeler doğrultusunda organize debimle yeterliliğine ulaşmış olur
2   Sınıf ortamı ve grup etkileşimi, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, becerisini kazanabilir
3   Sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam yaratma gibi hususlarda gerekli yönetimsel becerilere sahip olur.
4   Sınıf içinde karşılaşılan davranış problemleri ve bunlara karşı geliştirilecek önlemler geliştirir ve bu önlemleri alabilir.
5   Sınıf içinde meydana gelecek dersi kesintiye uğratacak sorunlu davranışları çözebilir ve öğretimin gerçekleşmesini sağlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi
2 Sınıf Yönetiminin Temelleri
3 Sosyal Bir Sistem Olarak Sınıf
4 Sınıf Yönetimi Modelleri- Sınıfın Fiziksel Düzeni
5 Sınıfta İstenmeyen Davranışlar ve Baş Etme Stratejileri
6 Sınıf Kuralları
7 Sınıfta Motivasyon
8 Ara Sınav
9 Sınıfta Zaman Yönetimi
10 Sınıfta İletişim Süreci
11 Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi
12 Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi
13 Sınıfta Lider Olarak Öğretmen
14 Okul Çevre İlişkileri - Öğretmen Veli Görüşmeleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yiğit, B. (Ed). (2008). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Kriter Yayıncılık.
2. Aydın, A. (2005). Sınıf Yönetimi. Tekağaç Eylül Yayıncılık, Ankara: 2005
3. Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
4. Erden, Münire (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım. Kaya, Z. ve Diğerleri. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama, soru cevap, olay incelemesi, Analiz-sentez, ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seyfullah.efe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5