DERS ADI

: CİNSİYET EŞİTLİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBA 1307 CİNSİYET EŞİTLİĞİ ZORUNLU 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

İşletme Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞEHRİBAN KAYA

Dersi Alan Birimler

İktisat
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası İlişkiler
İşletme
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, günümüzde toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin dünyada ve Türkiye deki durumunu anlamak ve toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması için geliştirilen program ve politikalarının önemini kavramaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal cinsiyet kavramını öğrenmek ve toplumsal cinsiyet eşitliğinin gerekliliğini anlamak.
2   Kadınların istihdam, politika hukuk gibi alanlardaki iktidar paylaşımının neresinde olduğunu anlamak.
3   Toplumsal cinsiyet eşitliğinin inşasında yapılması gerekenleri öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumsal Cinsiyet Kavramı / Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Nedir
2 Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Ölçme/
3 BM Uluslararası Barış Anlaşmalarında Kadın Hakları
4 Kadın İstihdamı: Kadın Meslekleri ve Kadının Geliri
5 Eğitimde Kadın
6 Siyasette Kadın
7 Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinde Hukuksal Çerçeve/Düzenlemeler
8 Kadın Sağlığı ve Demografi
9 Kadına Yönelik Şiddet
10 Yoksulluk ve Kadın: Yoksulluğun Kadınsılaşması
11 Kültürel Üretimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
12 Kadın ve Medya (Geleneksel ve Yeni Medya)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Morrison, J. L. (2015). Integrating Gender Equality Into Business and Management Education: Flynn, Patricia, Kathryn Haynes, and Maureen Kilgour (Eds.). Sheffield, England: Greenleaf.(2015). 420 pp. ISBN: 978-1-78353-225-4 (hardback). $90.00. Journal of Education for Business, 90(7), 410-412.
2. Altınay, Ayşe Gül ve Yeşim Arat. 2007. Türkiye de Kadına Yönelik Şiddet. TÜBİTAK
3. bell, hooks, Feminism is for Everybody: Passionate Politics, Routledge, 2000.
4. Beauvoir, Simone de. 1993. Kadın: İkinci Cins I, II, III Cilt. İstanbul: Payel
5. Benhabib, Seyla and Drucilla Cornell. Feminism as Critique: Essays on the Politics of Gender I Late-Capitalist Societies, Polity Press, 1987.
6. Berktay, Fatmagül, Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınevi
7. Fraser, Nancy. 2006. İhtiyaçlar Mücadelesi. İstanbul: Agora Kitaplığı
8. Kandiyoti, Deniz. 2000. Cariyeler, Bacılar, Yurtdaşlar. Metis Yayınları
9. Makal, Ahmet. 2012. Geçmişten Günümüze Türkiye de Kadın Emeği. İthaki
10. Philips,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 28

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.12232
ÖK.22232
ÖK.32232