DERS ADI

: TOPLUMSAL CİNSİYET VE TOPLUM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBA 3005 TOPLUMSAL CİNSİYET VE TOPLUM SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞEHRİBAN KAYA

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
İşletme Fakültesi
İktisat
İşletme
Turizm İşletmeciliği
Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Toplumsal cinsiyet rolleri ve bu rollerin kültür, siyaset, işletme ve ekonomi gibi farklı sahalardaki belirleyiciliğini kavramak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyete çalışmalarındaki ana temaları anlamak
2   Kadınların politika ve ekonomi gibi alanlardaki iktidar paylaşımının neresinde olduğunu anlamak
3   Toplumsal cinsiyet konusundaki günümüzde devam eden tartışmalara katılacak eleştirel ve analitik becerilere sahip olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş: Toplumsal Cinsiyet Nedir Temel Kavramlar, Temalar Çerçeveler
2 Feminizmin Tarihi ve Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları
3 Performans/Kimlik Olarak Toplumsal Cinsiyet: Toplumsa Cinsiyet, Cinsellik, Davranış Kodları (Maskülenlik/Feminenlik Kültleri)
4 Toplumsal Cinsiyet, Tarih ve Tarih Yazımı
5 Toplumsal Cinsiyet ve Ulus
6 Toplumsal Cinsiyet ve İş, Kadın İstihdamı, Yoksulluğun Kadınlaşması
7 Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet
8 Cinsiyetlendirilmiş Temsiller: Metalaşma ve Güzellik Endüstrisi
9 Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık: Medikalleşme, Üreme Sağlığı, Cinsel Sağlık
10 Toplumsal Cinsiyet ve Medya: Medyada Cinsiyet Rollerinin ve kalıp yargılarının sunumu
11 Toplumsal Cinsiyet ve Edebiyat
12 Sonuçlandırma Tartışması: Ulus Aşırı Organizasyonlar ve Küresel bir Sosyal Hareket Olarak Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Talebi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Beauvoir, Simone de. The Second Sex, Vintage, 1989.
2. bell, hooks Feminism is for Everybody: Passionate Politics, Routledge, 2000.
3. Benhabib, Seyla and Drucilla Cornell. Feminism as Critique: Essays on the Politics of Gender I Late-Capitalist Societies, Polity Press, 1987.
4. Berktay, Fatmagül, Tarihin Cinsiyeti, Metis, 2003
5. Berktay, Fatmagül, Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın, Metis, 2005
6. Butler, Judith. Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity, Routledge, 1999.
7. Douglas, Mary. Purity and Danger: An Analysis of the Concepts of Pollution and Taboo, Routledge, 1996.
8. Ferree, Myra Marx and Beth B. Hess. Controversy and Coalition: The New Feminist Movement Across Four Decades of Change, Routledge, 2000.
9. Irigaray, Luce. The Sex Which Is Not One, Cornell University Press, 1985.
10. Kandiyoti, Deniz. Cariyeler, Bacılar, Yurttaşlar, İletişim, 1990.
11. Mitchell, Juliet. Women: The Longest Revolution, Vintage, 1984.
12. Naples, Nancy. Feminism and Method: Ethnography, Discourse, and Activist Research, Routledge, 2003.
13. Peters, Julie and Andrea Wolper, eds. Women s Rights: International Feminist Perspectives, Routledge, 1995.
14. Tekeli, Şirin. Kadın Bakış Açısından Kadınlar, İmge, 1993.
15.Yuval-Davis, Nira. Gender and Nation, Sage, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, vaka çalışmaları, popüler kültür ürünlerini çözümleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler toplumsal cinsiyetin toplumu çözümlemek için gerektiğini öğrenecek.
2. Öğrenciler kadın hareketinin tarihsel gelişimini öğrenecek.
3. Öğrenciler toplumsal cinsiyet kavramının istihdam, eğitim, siyaset vb. alanlarda kullanımını öğrenecekler.
4. Öğrenciler toplumsal cinsiyete dair bilgilerini yazılı sınav ve sözlü sunum ile aktaracaklardır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. İntihal disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır.
2. Derslerin en az yüzde 70 ine devam etmek zorunludur.
3. Tüm ödevler zamanında teslim edilmedikleri takdirde kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1232
ÖK.2232
ÖK.3232