DERS ADI

: Seramik Çizim Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 1023 Seramik Çizim Teknikleri ZORUNLU 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. EDA GÜNGÖR ALPER

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Arkeolojik kazılar sırasında ele geçen küçük buluntu niteliğindeki eserlerin ölçekli olarak çiziminin öğretilmesi ve onları çizme becerisi ve bilimsel katalog (kil rengi, katkıları, yüzey işlemleri, astar, firnis vb) işlemlerinin yapılabilme becerisinin uygulama ile kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Seramik buluntunun görünüş ve kesitini ölçekli olarak çizebilme.
2   Buluntunun kil rengi, kil katkıları, astarlı firnisli, sırlı vb yüzey işlemlerini ayırt edebilme.
3   Bu eserleri tanımlarken teknikleri ve adları doğru kullanabilme.
4   Katalog bilgilerini hazırlayabilme.
5   Çizilen eserin yayınlardaki benzerlerinden faydalanarak tarihleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çizim için gerekli olan malzemelerin (kumpas, lehim teli vb) tanıtılması. Teori+Uygulama
2 Bir çizimin anlatılarak yapılması ve aletlerin nasıl ve ne amaçla kullanılacağının anlatılması. Teori+Uygulama
3 Yapılmış bir çizimin, çizilen obje ile karşılaştırılarak anlatılması, kesit, görünüş bilgilerinin verilmesi. Teori+Uygulama
4 Öğrenciye tam ele geçmiş bir testinin denetimli olarak çizdirilmesi, çizerlerken onlara yol gösterilmesi. Teori+Uygulama
5 Öğrenciye kırık olarak ele geçmiş içe eğimli bir ağız kenarı parçasının denetimli olarak çizdirilmesi. Teori+Uygulama
6 Öğrenciye kırık olarak ele geçmiş dışa eğimli bir ağız kenarı parçasının denetimli olarak çizdirilmesi. Teori+Uygulama
7 Öğrenciye kırık olarak ele geçmiş içe ve dışa eğimli bir ağız kenarı parçasının denetimli olarak çizdirilmesi Teori+Uygulama
8 Vize
9 Öğrenciye kırık olarak ele geçmiş bir kaide parçasının denetimli olarak çizdirilmesi Teori+Uygulama
10 Öğrenciye kırık olarak ele geçmiş bir kaide parçasının denetimli olarak çizdirilmesi Teori+Uygulama
11 Öğrenciye kırık olarak ele geçmiş içe ve dışa eğimli bir ağız kenarı parçası ile bir kaide parçasının çizdirilmesi ve katalog yaptırılması Teori+Uygulama
12 Öğrenciye üzerinde bezeme olan bir parçanın bezemesiyle birlikte denetimli olarak çizdirilmesi ve katalog yaptırılması Teori+Uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. A. Tuba ÖKSE, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri, 2002.
2. A. Tuba ÖKSE, Önasya Arkeolojisi Seramik Terimleri, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-4: Ara sınav ve Final de sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödevler ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Eda GÜNGÖR ALPER
eda.gungor@deu.edu.tr
3017748

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 13.30-14.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555445555
ÖK.2555555555445555
ÖK.3555555555445555
ÖK.4555555555445555
ÖK.5555555555445555