DERS ADI

: Antik Çağda Aydınlatma Araçları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 4039 Antik Çağda Aydınlatma Araçları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. EDA GÜNGÖR ALPER

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Bu derste, antik çağdaki aydınlatma araç ve gereçlerinin genel özellikleri, dönemsel farklılıkları ve tipolojisinin açıklanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antik çağ aydınlatma sistemlerini genel olarak irdeleyebilme
2   Kazılarda ele geçen ve müzelerde sergilenen aydınlatma araçlarını tanıyabilme
3   Kandillerin yapım teknikleri hakkında bilgi sahibi olarak bu teknikleri belirtebilme
4   Pişmiş toprak kandil tipolojisini öğrenerek dönemsel farklılıkları anlayabilme
5   Kandil çizimi yapabilme
6   Kandillerin tarihçesini anlatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin genel tanıtımı ve kaynakçaların açıklanması Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Tarih öncesi çağlarda aydınlatma Sunum
3 Aydınlatma araç gereçleri Sunum
4 Mimari yapılarda aydınlatma sistemleri Sunum
5 Pişmiş toprak kandilin bölümleri, yapım malzemesi ve yapım teknikleri Sunum
6 Kandillerin kullanım amaç ve yerleri Sunum
7 Kandil çizimi Sunum
8 Ara sınav Sunum
9 Arkaik, Klasik ve Hellenistik Dönem kandil tipolojisi Sunum
10 Roma dönemi kandil tipolojisi Sunum
11 Kandil üretim merkezleri Sunum
12 Kandil üretim merkezleri Sunum
13 Kandiller üzerindeki betimlemeler Sunum
14 Dersin genel değerlendirmesi Anlatılan konuların genel değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bailey, D.M., Greek and Roman Pottery Lamps, London, 1972.
2. Bailey, D.M., A Catalogue of the Lamps in the British Museum 1, London, 1975.
3. Bailey, D.M., A Catalogue of the Lamps in the British Museum 2, Roman Lamps Made in Italy, London, 1980.
4. Bailey, D.M., A Catalogue of the Lamps in the British Museum 3, Roman Provincial Lamps, London, 1988.
5. Çokay-Kepçe S. , Ed., "Antik Çağda Aydınlatma Araçları", Ege Yayınları, İSTANBUL, 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
1. ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 0232 3017748
e-mail: eda.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555