DERS ADI

: Roma Dönemi Plastiği I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 4037 Roma Dönemi Plastiği I ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ONUR GÜLBAY

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Roma dönemi heykeltıraşlık eserlerinin kronolojik süreç içerisinde geçirdikleri değişmeleri tanıtıp kavratarak, bu eserlerin stil kritik tekniğiyle tarihlendirmenin öğretilmesi dersin ana amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roma dönemi plastik eserleri kronolojik olarak sıralaya bilme
2   Cumhuriyet dönemi italik portrecilik geleneğini ayırabilme
3   Roma İmparatorluk dönemi resmi portrecilik sanatı genel özelliklerini irdeleyebilme
4   Roma İmparatorluk dönemi özel portrecilik anlayışını irdeleyebilme
5   Roma Tarihi ve Roma portreciliği arasındaki ilişkileri çözebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin genel tanıtımı, öğrencilerden istenen beceri biçimi ve kaynakçaların açıklanması
2 Cumhuriyet dönemi İtalik portreciliği
3 Augustus dönemi porteciliği
4 Julius-Claudiuslar dönemi portreciliği
5 Flaviuslar dönemi porteciliği
6 Traianus Dönemi portreciliği
7 Ara Sınav
8 Hadrianus dönemi portreciliği
9 Antoninler dönemi portreciliği
10 Severuslar dönemi portreciliği
11 İ.S. 4. yy portreciliği
12 İ.S. 5. yy portreciliği
13 Ephesus-Pergamon portrecilik anlayışı
14 Genel değerlendirme ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:
D.E.E. Kleiner, Roman Sculpture, 1992; C.H. Hallett, The Roman Nude: Heroic Portrait Statuary 200 BC - AD 300, 2005; M. Koortbojian, Myth, Meaning, and Memory on Roman Sarcophagi, 1995; A.J. Lawrence, Greek and Roman Sculpture, 1972; J. M. Padgett, Roman Sculpture in The Art Museum, 2001; Ryberg, Rites of the State Religion in Roman Art, 1955; E.R. Varner, Mutilation and Transformation: Damnatio Memoriae and Roman Imperial Portraiture , 2004; S. Walker, Greek and Roman Portraits, 1995.

Yardımcı Kaynaklar:
E. Doğer, Roma Heykeltıraşlığı, 2009; J. İnan, Perge'nin Roma Devri Heykeltıraşlığı, 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Örgün Öğretim
2-Sunum
3-Tartışma
4-Slayt Gösterileri
5-Müze Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-5: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Onur Gülbay
mail: onur.gulbay@deu.edu.tr
tel: +90 2323018718

Araş. Gör. Dr. Derya Erol
mail: derya.erol@deu.edu.tr
tel: +90 2323018728

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 16:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 1 8 8
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555