DERS ADI

: Latince I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 3035 Latince I ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERGÜN LAFLI

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Antik Latince'nin geçmişini, dilini, dilbilgisini arkeolojik amaçlı olarak öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrencinin Latin dil gruplarını ve dillerini genel olarak kavraması beklenilir.
2   Antik Latin alfabesini öğrenmesi beklenilir.
3   Antik Latin dilbilgisini genel hatları ile kavraması beklenilir.
4   Antik Latince'yi epigrafi, nümizmatik gibi konularda kullanması beklenilir.
5   Antik Latin edebiyatını öğrenmesi beklenilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modern Latin dilleri, Antik Latin dili ve kökeni.
2 Antik Latin alfabesi ve kökeni.
3 Antik Latince'den Türkçe ve İngilizce'ye geçmiş sözcükler.
4 Antik Latince dilbilgisi 1: Artikeller ve isim çekimleri.
5 Antik Latince dilbilgisi 2: Fiiller ve çekimleri.
6 Ara sınav.
7 Alan çalışması.
8 Antik Latince dilbilgisi 3: Basit cümleler.
9 Antik Latince dilbilgisi 4: Kısaltmalar.
10 Antik Latince dilbilgisi 5: Örnek çekimler.
11 Antik Latince dilbilgisi 6: Örnek kelimeler.
12 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Allen, William Sidney (2004). Vox Latina a Guide to the Pronunciation of Classical Latin (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0-521-22049-1.
Baldi, Philip (2002). The foundations of Latin. Berlin: Mouton de Gruyter.
Bennett, Charles E. (1908). Latin Grammar. Chicago: Allyn and Bacon. ISBN 1-176-19706-1.
Buck, Carl Darling (1904). A grammar of Oscan and Umbrian, with a collection of inscriptions and a glossary. Boston: Ginn & Company.
Clark, Victor Selden (1900). Studies in the Latin of the Middle Ages and the Renaissance. Lancaster: The New Era Printing Company.
Diringer, David (1996) [1947]. The Alphabet A Key to the History of Mankind. New Delhi: Munshiram Manoharlal Publishers Private Ltd. ISBN 81-215-0748-0.
Herman, József; Wright, Roger (Translator) (2000). Vulgar Latin. University Park, PA: Pennsylvania State University Press. ISBN 0-271-02000-8

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler,
2. Bir sefer alan çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Belirsiz

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Ergün LAFLI
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Tınaztepe/Kaynaklar Yerleşkesi, Buca, 35160 İzmir.
Tel.: +90.232.301 87 21.
GSM: +90.539.577 07 33.
Faks: +90.232.453 90 93.
E-mail: .
E-mail: .

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her zaman.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 20 4 80
Alan/saha çalışması 1 10 10
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1455554445444555
ÖK.2455554445444555
ÖK.3455554445444555
ÖK.4455554445444555
ÖK.5455554445444555