DERS ADI

: Roma Dönemi Mimarlığı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 4025 Roma Dönemi Mimarlığı I ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. BURAK YOLAÇAN

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Roma Sanat ve Mimarlığının Etrüsk kökenlerinden başlayarak M.S. 4. yüzyıla kadar ulaşan süreçteki Kent Planlaması, Forum ve Agoraları, Bazilika ve Konutları gelişimleri, yapı malzemesi, plan ve strüktür özelliklerini, etkilendikleri kaynakları öğrenmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roma Kent Plancılığını değerlendirebilme
2   Roma Kent Plancılığının kökenlerini tanımlayabilme
3   Roma Forum ve Agoralarının gelişimini belirleyebilme
4   Roma Bazilikasının kökenleri ve gelişimini tanımlayabilme
5   Dönem mimarlığını tanımlarken terminolojiyi doğru kullanabilme.
6   Roma Konut örneklerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Roma Koloni Planlaması ve Örnekleri
2 Roma Kent Planlaması: Etrüsk etkileri
3 Roma Kent Planlaması: Yunan etkileri
4 Roma Kenti
5 Roma İmparatorluk Forumları
6 Roma Dönemi Forum ve Agoraları 1
7 Roma Dönemi Forum ve Agoraları 2
8 Ara Sınav
9 Roma Bazilikası 1
10 Roma Bazilikası 2
11 Roma Konutu 1
12 Roma Konutu 2
13 Roma Dönemi Fresk ve Mozaik Sanatı
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

C. Gates, Ancient Cities, The Archaeology of urban life in the Ancient Near East and Agypt, Greece and Rome, London, 2003. J.J. Coulton, Greek architect at Work, London, 1977. D.M. Robertson, Greek and Roman Architecture, London, 1950. O. Bingöl, Arkeolojik Mimaride Taş, İstanbul, 2004. Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap, Çev: S. Güven, İstanbul, 1990. W. B. Dinsmoor, The Architecture of Ancient Greece, London, 1950. R. E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, 1961, Çev: N. Nirven, N. Başgelen, İstanbul 1991. E. J. Owens, Yunan ve Roma Dünyasında Kent, Çev: C. Bilsel, İstanbul, 2000. A. Akarca, Şehir ve Savunması, Ankara, 1987.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Örgün Öğretim
2. Sunum
3. Tartışma
4. Slayt Gösterisi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-6: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

akin.ersoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555