DERS ADI

: Roma Dönemi Seramiği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 4023 Roma Dönemi Seramiği ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BİNNUR GÜRLER

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

MÖ.1-M.S. 4. yüzyıllar arasında Roma İmparatorluğu sınırları içerisindeki coğrafyada üretilmiş , ticareti yapılmış seramik gruplarının ve özelliklerinin kronolojik bir düzen içinde verilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roma Dönemi seramik terminolojisini kavrayabilme.
2   Roma dönemi seramik grupların sınıflandırabilme.
3   Roma Dönemi seramik kronolojisini kullanabilme.
4   Roma dönemi seramik üretim merkezlerini yorumlayabilme.
5   Roma dönemi ticari faaliyetlerini seramikle ilişkilendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Roma Dönemi mutfak kültürü, ilişkili yazılı kaynaklar ve maddi kültür kalıntıları. Roma Dönemi seramik terminolojisi, grupları ve üretim teknikleri.
2 Doğu Sigillata A
3 İtalyan Sigillataları
4 Doğu Sigillata B
5 Doğu Sigillata C
6 Kıbrıs Sigillataları ve Pontus Sigillataları
7 Ara Sınav
8 Geç Roma C ve Phokaia Kırmızı Astarlı Kapları
9 İnce Duvarlı Seramikler ve Pompei Kırmızı Astarlı Seramikleri
10 Unguentariumlar
11 Amphoralar
12 Mutfak Kapları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

D.M.Bailey, A Catalogue of the Lamps in the British Museum III: Roman Provincial Lamps,
London 1988.
A.P. Christensen, Hama: Fouilles et Recherches de la Fondation Carlsberg 1931-1938, III.2: The Greco-Roman Objects of Clay, the Coins and the Necropolis, (ed. A.P.Christensen, R. Thomsen, G. Ploug), 1986, 7-31.
H. Comfort, Terra Sigillata in Pauly-Wissowa, R.E. suppl.VII, 1940, cols. 1295-1852.
J.W. Crowfoot-G.M. Crowfoot-K.M. Kenyon, The Objects from Samaria. Samaria Sebaste, Reports of the Wrok of the Joint Expedition in 1931-1933 and of the British Expedition in 1935, No.3, 1957.
C. Diederichs, La Céramique Romana-Byzantine,Céramiques Hellénistiques, Romaines et Byzantine, Salamine de Chypre IX, 1980, 47-102.
V.Gassner, Das Südtor der Tetragonos-Agora. Keramik und Kleinfunde, FiE XIII/1/1, Wien
1997.
J.W. Hayes, Cypriot Sigillata , RDAC, 1967, 65-77.
J.W. Hayes, Late Roman Pottery, 1972.
J.W. Hayes, Supletement to Late Roman Potter, London,1980.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Ders
2-Sunum
3-Tartışma
4-Slayt gösterisi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- ÖÇ 1, 2 ve 4: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2- ÖÇ 3 ve 5: Final sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1- ÖÇ 1, 2 ve 4: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2- ÖÇ 3 ve 5: Final sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. 1-Derslerin %70' ine katılım zorunludur.

2. 2-Ara sınav ve final sınavlarına katılım ile değerlendirme yapılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

binnur.gurler@deu.edu.tr
Tel: 301 87 14

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Kitap Okuma 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Alan/saha çalışması 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555