DERS ADI

: Birinci Binde Anadolu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 3027 Birinci Binde Anadolu SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ENGİN AKDENİZ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Anadolu'da MÖ. 1.000-480 yılları arasında yaşanan olayları, arkeolojik ve tarihsel arka planı ile birlikte açıklamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   MÖ Birinci Binyılda gelişen doğu-batı kültür ilişkilerine açıklık getirebilme.
2   MÖ Birinci Binyıl içinde Akdeniz ve Orta Doğunun arkeolojik geçmişini gözden geçirme
3   Demir Çağlarında Doğu'daki imparatorlukları ve devletleri açıklayabilme.
4   Demir Çağlarında Akdeniz kültürlerinin önemini tartışabilme.
5   Güçlü etnik kültürel transformasyonun arkeolojik sonuçlarını anlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 2. Bin dünyası. Minos-Myken Anlatım, tartışma
2 2. Bin dünyası. Anadolu. Hititler Anlatım, tartışma
3 Bin dünyası. Anadolu. Troya Anlatım, tartışma
4 1. Bin dünyası. Göçler, Kaynaklar, kanıtlar ve bölgesel dağılım Anlatım, tartışma
5 1. Bin dünyası. Göçler, Kaynaklar, kanıtlar ve bölgesel dağılım Anlatım, tartışma
6 1. Bin dünyası. Göçler, Kaynaklar, kanıtlar ve bölgesel dağılım Anlatım, tartışma
7 Geç Hitit sanatı ve Hellen sanatına etkileri Anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 Sınav kağıtlarının sonuçlarının öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi;doğru yanıtların görüşülmesi tartışma
10 Kuzey Suriye-Almina ve Hellenler Anlatım, tartışma
11 Kuzey Suriye-Almina ve Hellenler Anlatım, tartışma
12 Urartu Sanatı ve Hellen sanatına etkileri Anlatım, tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.J. Boardman, The Greeeks Overseas (London 1988)
2.A. Çilingiroğlu, Urartu Tarihi, Bornova 1994
3.E. Akurgal, The Birth of Greek Art,1968, London

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-6: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 VZ Vize
3 FN Final
4 BNS BNS UYG * 0.20 + VZ * 0.40 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu UYG * 0.20 + VZ * 0.40 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-6: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-6: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. A.Semih Güneri
semih.guneri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 10.00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555