DERS ADI

: Klasik Dönem Mimarisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2016 Klasik Dönem Mimarisi ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ALİ KAZIM ÖZ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Yunan Sanat ve Mimarlığının en üst düzeyde eserler verdiği M.Ö. 5. ve 4. Yüzyıllarda Yunan Anakıtası, Anadolu ve diğer coğrafyalardaki mimari eserlerin plan ve strüktürleri ile cephe ve stil özelliklerinin ve plastik unsurlarının öğrenilmesi, dönemin şehir plancılığının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik Mimarlığı hazırlayan Arkaik Mimarlığın değerlendirilmesi
2   Klasik Dönem Tapınak Mimarlığını tanımlayabilme
3   Dönem yapı stoğunun tiplerini belirleme
4   Dönem yapı stoğunun plan ve strüktür özelliklerini tanımlayabilme
5   Dönem mimarlığını tanımlarken terminolojiyi doğru kullanabilme.
6   Dönem mimarlık örneklerini teşhis edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Arkaik Dönem Tapınak Mimarlığının değerlendirilmesi
2 Klasik Dönem Atina Tapınakları (Dorik ve İonik) 1
3 Klasik Dönem Atina Tapınakları (Dorik ve İonik) 2
4 Klasik Dönem Yunanistan Tapınakları
5 Klasik Dönem İtalya Tapınakları
6 Klasik Dönem Anadolu Tapınak ve Yapıları
7 Klasik Dönem Korinth Düzenindeki Tapınak ve Anıtlar
8 Ara Sınav
9 Klasik Dönem Kent Plancılığı 1
10 Klasik Dönem Stoa Yapıları 1
11 Klasik Dönem Stoa Yapıları 2
12 Klasik Dönemin Diğer Kamu ve Sivil Yapıları
13 Dönem Konut Mimarlığı
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

G.M.A. Richter, Yunan Sanatı, İstanbul, 1979. G. Gruben, Die Tempel Der Grieschen, München, 1966. C. Gates, Ancient Cities, The Archaeology of urban life in the Ancient Near East and Agypt, Greece and Rome, London, 2003. E. Akurgal, Eski İzmir I, Yerleşme Katları ve Athena Tapınağı, Ankara, 1983. P.P. Betancourt, The Aiolic Style in Architecture, Princeton, 1977. A.E. Kalpaxis, Früharchaische Baukunst im Griechenland und Kleinasien, Athen, 1976.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Örgün Öğretim
2. Sunum
3. Tartışma
4. Sınıf İçi Çizim Uygulaması
5. Slayt Gösterisi
6. Ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-6. Hazırlanan ödev değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-6: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

akin.ersoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 4 2 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555