DERS ADI

: Mimari Çizim Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 1024 Mimari Çizim Teknikleri ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ALİ KAZIM ÖZ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Temel çizim ve tasarım kuralları çerçevesinde, arkeolojik kazılarda ortaya çıkarılan mimari kalıntıların çizimine ve yorumlanmasına yönelik, öğrencilerin grafiksel iki ve üç boyutlu çizim yeteneğinin arttırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari çizimde kullanılan yöntemler hakkında temel ilke ve prensipleri kavrayabilme.
2   Mimari öğeleri stil, form, bezeme ve stil özellikleri ile tanımlayabilme.
3   Çizim atölyesi ortamında kazandığı bireysel sorumlulukların yanı sıra grup çalışması ve dayanışma bilincini ortaya koyabilme,
4   Eleştirel, analitik, orantısal ve farklı boyutlarda düşünebilme,
5   Arkeolojik kazılarda ortaya çıkarılan mimari unsurları, bilgisayar ortamında veya klasik çizim yöntemleriyle kayıt altına alabilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çizim için gerekli temel araç-gereç ve teknik donanım belirlenmesi. Sunum
2 Çizim çalışmaları; çizgi Uygulama
3 Çizim çalışmaları; eskiz Uygulama
4 Plan ve kesit çizimlerini okuyabilme, kavrama ve açıklayabilme. Sunum
5 Çizim çalışmaları; antik mimaride düzenler Uygulama
6 Çizim çalışmaları; Kaide, sütun ve sütün başlıkları Uygulama
7 Çizim çalışmaları; Plan Uygulama
8 Çizim çalışmaları; Üç boyutlu nesneler Uygulama
9 Çizim çalışmaları; Üç boyutlu nesneler Uygulama
10 Çizim çalışmaları; Rölöve Sunum Uygulama
11 Çizim çalışmaları; Rölöve Uygulama
12 Çizim çalışmaları; Bilgisayar destekli çizim Sunum Uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vitruvius (çev.: S. Güven), Mimarlık Üzerine On Kitap, Mimarlığın Uluslararası Kaynakları 2, (İstanbul 1990).
A. Schmidt - Colinet, G. A. Plattner, Antike Architektur und Bauornamentik (Wien 2004).
Şahinler O Kızıl F. (2005) Mimarlık ta Teknik Resim. İstanbul DGSA Yayınları
Kıraç N. (2005) Teknik Resim, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul
Robertson, D.S. (1969) Greek & Roman Architecture,
Connoly P. Dodge H. (1998) Die Antike Stadt, das Leben in Athen & Rom

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev/DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 +FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 +OD * 0.30 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. ALİ KAZIM ÖZ
Dokuz Eylül Üniversitesi
Edebiyat Fakültesi
Arkeoloji Bölümü
Restorasyon Anabilim Dalı
Tınaztepe Kampüsü - Buca İzmir
TR-35160 TÜRKİYE
Tel: +90.232.3018726
Faks: +90.232.4534188
E-posta: ali.oz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13:15 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555545445
ÖK.2555555555545445
ÖK.3555555555545445
ÖK.4555555555545445
ÖK.5555555555545445