DERS ADI

: Bilişsel Arkeoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 1017 Bilişsel Arkeoloji ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖVÜN SELİM MARTİN

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

İnsan aklının 2,5 milyon yıl önceden itibaren gelişerek bugüne nasıl geldiğinin incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsanın varoluş serüvenini ana hatlarıyla belirtebilme
2   Afrika dan Yola çıkan ilk hominidler ve cognitif yapılarını tarif edebilme
3   Homo erectus un uzun süren yolculuğunu gösterebilme
4   Neanderthaller ve Neanderthal aklı üzerine önerileri sınıflayabilme
5   Homo sapiens in yükselişi ve cognitif yapısını sınıflayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin genel tanıtımı, öğrencilerden istenen beceri biçimi ve kaynakçaların açıklanması
2 Arkeoloji ve Bilişsel Arkeoloji nedir
3 Doğa Tarihi Müzesi ne Ziyaret
4 İnsan aklı konusunda bir arkeologa danışmak niçin gereklidir
5 3 Milyon yıl öncesinde Afrika ve hominidler
6 Austrolupithecus aferensis ve sediba nın semi-aquatic yaşamı
7 Beynin büyümesini tetikleyen unsurlar
8 Homo habilis ve ilk aletlerin yapımında teknik zekanın yeri
9 Ateşi aramak (film gösterimi)
10 Homo erectus ve Afrikadan çıkış
11 Neanderthal aklı
12 Neanderthaller ve Homo sapiens sapiens in

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: S.Mithen, Aklın Tarihöncesi, Çev.İ.Kutluk, Dost Ktbv. Yay., Ankara-1999
Yardımcı kaynaklar:
1-R.Dunbar-C.Knight-C.Power, The Evolution of Culture, Rutgers Univ.Press., 1999
2-R.Levin, Modern İnsanın Kökeni, Çev.N.Özüaydın, TUBITAK Yay., Ankara-1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Örgün Öğretim
2-Sunum
3-Tartışma
4-Slayt Gösterileri
5-Müze Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-7: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555