DERS ADI

: İngilizce Dilbilgisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 1021 İngilizce Dilbilgisi ZORUNLU 2 1 0 4

Dersi Veren Birim

Dilbilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. AYŞEGÜL ÖZCAN VURAL

Dersi Alan Birimler

Dilbilimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dilbilgisi bilgilerini ileri düzeye taşımak ve burada edindikleri bilgileri okuma, yazma ve konuşma becerilerinde kullanabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrencinin çeşitli dilbilgisi yapılarını tanımlayabilmesi,
2   Dilbilgisi yapılarının işlevlerini tanımlayabilmesi,
3   Birbirine benzer işlev ve yapıdaki birimleri karşılaştırabilecek ve ayırt edebilmesi,
4   Dilbilgisi ile ilgili edindiği bilgileri diğer yabancı dil becerilerinde (okuma, yazma, konuşma) kullanabilmesi,
5   Akademik çalışmalarında bu bilgileri kullanarak metin incelemesi yapabilecek ve literatürü izleyebilmesi beklenmektedir..

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Ders içeriği ve dersin gereklilikleri hakkında öğrencilere bilgi verilmesi; öğrencilerin beklenti ve önerilerinin dinlenmesi
2 İngilizce Zamanlar Sunum ve alıştırmalar
3 İngilizce Zamanlar Sunum ve alıştırmalar
4 İngilizce Zamanlar Sunum ve alıştırmalar
5 Edilgen Yapı Sunum ve alıştırmalar
6 Edilgen Yapı Sunum ve alıştırmalar
7 Dolaylı Anlatım Sunum ve alıştırmalar
8 Ara sınav
9 Koşul Cümlecikleri Sunum ve alıştırmalar
10 İngilizce yan cümlecikler: İsim cümlecikleri Sunum ve alıştırmalar
11 İngilizce yan cümlecikler: Sıfat cümlecikleri Sunum ve alıştırmalar
12 İngilizce yan cümlecikler: Zarf cümlecikleri Sunum ve alıştırmalar
13 Sık yapılan yanlışlıklar Sunum ve alıştırmalar
14 Genel tekrar ve alıştırmalar Alıştırmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Hoyt Schmidt, H. (1995). Advanced English Grammar. New Jersey: Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Dersler öğrencilerin gramer yapılarını anımsamasını ve bilgilerini bir üst düzeye taşımasını sağlayacak şekilde oluşturulur. Sunumlarda öğrencilere gerekli bilgiler aktarıldıktan sonra sınıf içi alıştırmalar aracılığı ile bu bilgilerin uygulamaya aktarılması sağlanır.
2. Tartışma: Öğrencilerin verdikleri yanıtların paylaşılması, sınıfın tartışılan konuda güçlü ve zayıf noktalarını ortaya koyması ve öğrenciler arası düşünce paylaşımını sağlaması açısından dersin vazgeçilmez bir parçasıdır.
3. Kısa sınav: Öğrencilerin konuyu kavrama düzeylerinin belirlenmesi ve eksiklikleri bulunan konuların tekrar ele alınması açısından önem taşımaktadır.
4. Ara sınav: Dönemin ilk yarısında öğrenci performansını değerlendirmede kullanılır.
5. Final: Dönemin tamamında öğrenci performansını değerlendirmede kullanılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri: (Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Sınıf içi tartışmalar ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak kısa sınavlara girmemiş olmak için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Dr. Ayşegül ÖZCAN VURAL
Edebiyat Fakültesi C Blok

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.55454