DERS ADI

: Kimyasal Maddeler ve Toksikoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 4235 Kimyasal Maddeler ve Toksikoloji SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MÜNİRE NALAN DEMİR

Dersi Alan Birimler

Kimya (İ.Ö)
Kimya

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin: Kimyasalların Vücuda Alınımı; Etkileri ve Dönüşümü; Bazı Kimyasalların Toksik Etki Mekanizmaları; Bazı Kimyasalların Etki Dozları, Korunma Yolları; Kanser Oluşturucu Kimyasallar; Embriyo Toksik Kimyasallar; Allerji Oluşturan Kimyasallar; Sağlık Riski Oluşturan Kimyasallar konularında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler bazı kimyasalların vücuda alınım yolları, hücreye etkileri ve dönüşüm yolları konusunda bilgilidir, fikir üretebilir.
2   Bazı kimyasalların metabolizmadaki toksik etki mekanizmaları ve olumsuz etkileri konusunda bilgilidir, ilişkilendirme yapabilir, irdeleyebilir.
3   Bazı kimyasalların etki dozları ve korunma yolları konusunda bilgilidir, fikir üretebilir ve uygulayabilir.
4   Kanser oluşturan kimyasallar ve etki mekanizmaları konusunda bilgilidir, fikir üretebilir.
5   Öğrenciler embriyo toksik, alerjik ve risk grubu oluşturan kimyasallar hakkında bilgilidir, bilinçlidir, gerekli bilgilere ulaşabilir ve fikir üretebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimyasalların Vücuda Alınımı
2 Kimyasalların Hücredeki Etkileri ve Dönüşümü-I
3 Kimyasalların Hücredeki Etkileri ve Dönüşümü-II
4 Bazı Kimyasalların Toksik Etki Mekanizmaları-I
5 Bazı Kimyasalların Toksik Etki Mekanizmaları-II
6 Bazı Kimyasalların Etki Dozları
7 Korunma Yolları
8 Arasınav
9 Kanser Oluşturucu Kimyasallar-I
10 Kanser Oluşturucu Kimyasallar-II
11 Embriyo Toksik Kimyalar
12 Allerji Oluşturan Kimyasallar
13 Sağlık Riski Oluşturan Kimyasallar-I
14 Sağlık Riski Oluşturan Kimyasallar-II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eric Newsholme, Anthony Leech, Functional Biochemistry in Health and Disease, Wiley Co., 2009.
Yardımcı kaynaklar: Cris C. Enriquez,The Healthy Life, Whitaker House, 2004.
Johan Klavestrand, The Healthy Life: An Approach to Human Wellness, Aet Healthquest, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, Soru cevap tekniği, Uygulama, Ödev verme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 DK DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS BNS VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + DK * 0.10 + FN * 0.40
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + DK * 0.10 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, derse aktif katılım, ödevlerle gerçekleştirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Leman Tarhan
DEU Fen Fakültesi Kimya Bölümü
e-posta: leman.tarhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155355555
ÖK.25555555
ÖK.353555555
ÖK.4535355555
ÖK.555355555