Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kimya |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. RAZİYE ÖZTÜRK ÜREK |
Dersi Alan Birimler |
Kimya (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öğrencilerin: Biyoteknoloji ve Uygulama Alanları; Enzim Teknolojisinin Biyoteknolojideki Yeri ve Önemi; Biyoteknolojik Yöntemlere Genel Bakış; Fermentasyon Teknolojisi; Biyoteknolojide Biyolojik Sistemler: Bakteriler, Mayalar, Küfler, Protozoalar ve Biyoteknolojik Önemleri; Mikroorganizmalarda Metabolizma, Katabolik-Anabolik Reaksiyonlar; Mikrobiyal Büyüme ve Biyoürün Oluşum Kinetiği, Kesikli-Kesiksiz Kültürler; Biyoreaktörler ve Biyoreaktör Çeşitleri; Biyoteknolojik Enzim Üretimi; Aminoasit Üretimi; Antibiyotik Üretimi; Organik Asit Üretimi; Biyotransformasyonlar ve Çevre Biyoteknolojisi konularında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Smith J.E., Biotechnology, Cambridge University Press, 2004 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, İnteraktif anlatım, Soru cevap tekniği, Ödev verme, Uygulama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramların ne düzeyde özümsendiği, kavramların birbirleri ile ilişkilendirilme düzeyi, sebep-sonuç ilişkilerinin ne düzeyde anlaşıldığını değerlendirecek düzeyde soruların sorulduğu ödevler, ara sınav ve final sınavı. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEÜ, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 15:00 - 17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|