Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kimya |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. LEVENT ÇAVAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Kimya (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Biyoinformatik yeni ortaya çıkan multidisipliner bir alandır. Bu alan biyolojik verileri ve bilgisayar bilimlerini içerir. Bu ders süresince öğrenciler; protein-DNA veri bankalari, protein parametreleri üzerine geliştirilmiş birçok web tabanli biyoinformatik araç, çoklu dizinim analizi, genom içerisinde gen bulma, motif ekstraksiyonu, membran heliksleri, proteinlerde katlanmamış bölgeler ve filogenetik agaçlar gibi biyoinformatiğin temellerine ilişkin kavramları öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Lesk, A., (2006). Introduction to Bioinformatics, Oxford University Pres, New York |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, İnteraktif sunum, sorular ve cevaplar, ödev, uygulama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilere sınavlarda kozmetik ürünlerin içeriği ve üretim proseslerine yönelik .sorular sorulacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Levent CAVAS, |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 16:00-17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|