Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İstatistik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ALİ RIZA FİRUZAN |
Dersi Alan Birimler |
İstatistik |
Dersin Amacı |
Yeni bir iş yönetim tekniği olan Toplam Kalite Yönetimi (TKY), dünya çapındaki rekabet ortamında işletmenin hayatını devam ettirmesini garanti altına almaktadır. Bunu, sadece işletme kültürünü ve süreçlerini değiştirip bunları organizasyonun tüm organlarına benimseterek ve yayarak yapmaktadır. TKY yaklaşımı; teknik olanakları belli bir disiplin altında değerlendirip var olan değişim gücünü de arkasına alarak temel yönetim tekniklerini kullanmaktadır. Bu dersin amacı; TKY ne ulaşabilmek adına öğrencilerin bahsi geçen teknik olanak ve araçları kullanmaları ve sonuçlarını yorumlayabilmeleridir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, sunum, ödev, problem çözme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınav ve ödevlerin değerlendirilmesi. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|