DERS ADI

: İstatistik I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İST 1015 İstatistik I ZORUNLU 4 0 0 7

Dersi Veren Birim

İstatistik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İDİL YAVUZ

Dersi Alan Birimler

İstatistik
İstatistik (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencilere istatistiğin ve olasılığın temel elemanlarını, veri setlerini grafiksel ve sayısal yöntemler ile tanımlama yöntemlerini, olasılık hesaplayabilmeyi, kesikli ve sürekli rassal değişkenler için olasılık dağılımlarını oluşturabilmeyi ve beklenen değer hesaplayabilmeyi öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2   Veri türlerini ayırt edebilme
3   Veri setini özetlemek için kullanılan tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilme
4   Olasılık ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
5   Temel olasılık hesaplamaları yapabilme
6   Kesikli ve sürekli rassal değişkenlere ait olasılık fonksiyonlarını kullanarak olasılık hesaplayabilme
7   Matematiksel beklenen değer hesaplayabilme
8   Rassal değişkenin momentlerini beklenen değer aracılığıyla elde edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İstatistik Bilimi, İstatistik Uygulama Türleri, İstatistiğin Temel Elemanları
2 Veri Türleri, Veri Toplama Yöntemleri
3 Nitel ve Nicel Verilerin Tanımlanmasında Kullanılan Grafikler
4 Merkezi Eğilim Ölçüleri
5 Değişim Ölçüleri, Göreceli Durum Ölçüleri
6 Örneklem Uzayları ve Olaylar, Birleşim ve Kesişim Kavramları, Karşıt Olaylar, Toplama Kuralı ve Karşılıklı Ayrık Olaylar
7 Arasınav
8 Bir Olayın Olasılığı, Olasılık Kuralları, Koşullu Olasılık
9 Bağımsız Olaylar Ve Çarpım Kuralı, Bayes Teoremi
10 Sayma Yöntemleri
11 Kesikli Rassal Değişkenler, Olasılık Dağılımları
12 Sürekli Rassal Değişkenler, Olasılık Yoğunluk Fonksiyonu
13 Bir Rassal Değişkenin Beklenen Değeri
14 Bir Rassal Değişkenin Momentlerini Beklenen Değer Cinsinden İfade Edebilme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
J.T. McClave and T. Sincich, Statistics, 12th Edition, Prentice-Hall, 2011.
Yardımcı kaynaklar:
P. Newbold, W. L. Carlson, B. Thorne, Statistics for Business and Economics, 7th Edition, Pearson Education , 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödev ve problem çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + OD * 0.20 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavların ve ödevlerin değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü
e-posta: idil.yavuz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 24 24
Final Sınavına Hazırlık 1 36 36
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 18 36
Ödev Hazırlama 5 1 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155445
ÖK.255445
ÖK.355445
ÖK.455443
ÖK.555443
ÖK.655443
ÖK.755443
ÖK.855443