DERS ADI

: İstatistiksel Kalite Kontrolü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İST 2065 İstatistiksel Kalite Kontrolü ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

İstatistik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SENEM VAHAPLAR

Dersi Alan Birimler

İstatistik
İstatistik (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; modern iş hayatında kalite ve kalite iyileştirmenin öneminin kavranmasını sağlamaktır. Öğrencilerin; süreçlerin uygun kontrol kartları ile kontrol edilmesi, süreç yeterlilik analizi ile incelenmesi ve tüm bu yöntemler sonucunda elde edilen bilgilerin yorumlanabilmesi gibi konularda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kalite ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2   Nicel ve nitel kontrol kartlarını ayırt edebilme
3   Veri setine uygun kontrol kartlarını uygulayabilme
4   Uygun süreç yeterlilik indekslerini seçme ve hesaplayabilme
5   Kontrol kartları ve süreç yeterliliği sonuçlarını yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kalite ile ilgili tanımlar ve kavramlar
2 İstatistiksel süreç kontrolü ve önemi
3 Kalite iyileştirme araçları
4 Nicel kontrol kartları (x-bar ve R kontrol kartları)
5 Nicel kontrol kartları (x-bar ve s kontrol kartları)
6 Kontrol kartlarının yorumlanması
7 Süreç yeterlilik analizi
8 Süreç yeterlilik indeksleri ve yorumlanması
9 Arasınav
10 Nitel kontrol kartları - Kusurlu sayısı (np) ve Kusurlu oranı(p) kontrol kartları
11 Nitel kontrol kartları - Kusur sayısı (c) ve birim başına düşen kusur sayısı (u) kontrol kartları
12 Kabul örneklemesi
13 Özellikler için tek ve çift katlı kabul örneklemesi planları
14 Özellikler için çoklu ve ardışık kabul örneklemesi planları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
D. C. Montgomery, Introduction to Statistical Quality Control, 6th edition, John Wiley & Sons, Canada, 2009.
Yardımcı kaynaklar:
1. A. Mitra, Fundamentals of Quality Control and Improvement, 2nd Edition, Prentice Hall, 1998.
2. D. H. Besterfield, Quality Control, 6th Edition, Prentice Hall, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum, proje ödevi, problem çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PRJ PROJE
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + PRJ * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.30 + PRJ * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavların ve proje ödevinin değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü
e-posta: senem.sahan@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 86 03

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 4 40
Uygulama 4 4 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 24 24
Final Sınavına Hazırlık 1 36 36
Proje Hazırlama 2 3 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 2 4 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14155
ÖK.25554155
ÖK.35555515555
ÖK.4555555555
ÖK.5535543555