DERS ADI

: Klinik Denemelerde İstatistiksel Yöntemler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İST 3166 Klinik Denemelerde İstatistiksel Yöntemler SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İstatistik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZGÜL VUPA ÇİLENGİROĞLU

Dersi Alan Birimler

İstatistik
İstatistik (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencilerin klinik denemelerin tasarımını öğrenmeleri, biyolojik veri setlerini grafiksel ve sayısal yöntemlerle tanımlayabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klinik denemelerin temel kavramlarını tanımlayabilme,
2   Klinik denemelerin türlerini ayırt edebilme,
3   Klinik veri setini tanımlayabilme,
4   Klinik veri için kullanılan bazı özel yöntemleri tanımlayabilme,
5   Tanımlanan veri için kullanılan ölçütleri hesaplayabilme ve yorumlama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İstatistiğin Gözden Geçirilmesi
2 Klinik Denemelerin Temek Kavramları ve Uygulamaları
3 Klinik Denemelerde Ortalama, Varyans ve Oranların Kestirimi ve de Karşılaştırılması
4 Çalışma Tasarımları ve Klinik Denemeler Klinik Denemelerin Avantajları ve Dezavantajları
5 Klinik Denemelerde Yanlılıktan Kaçınma
6 Klinik Denemelerin Kategorileri: Kontrollü: Paralel ve Dışarıdan Kontrollü
7 Klinik Denemelerin Kategorileri: Kontrollü: Sıralı, Kontrolsüz Klinik Denemeler
8 Arasınav
9 Nicel ve Nitel Sonuç Değişkenlerinin Modellenmesi (Lineer Regresyon)
10 Nicel ve Nitel Sonuç Değişkenlerinin Modellenmesi (Lojistik Regresyon)
11 Yaşam Verisini Modelleme (Sansürlü Veri, Yaşam, Olasılık Yoğunluk ve Hazard Fonksiyonları, Ortalama ve Ortanca Yaşam Zamanları)
12 Hazard Fonksiyonunun Kestirimi (Parametrik: Üssel, Weibull ve Lognormal DAğılımlar)
13 Hazard Fonksiyonunun Kestirimi (Parametrik Olmayan: Kaplan Meier Kestirimi)
14 İki Yaşam Eğrisinin Karşılaştırılması (Logrank Test)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Klein J., Moeschberger M., (2003) Survival Analysis, Second Edition, Springer, USA.
2. Woodward M. (2005). Epidemiology: Study Design and Data Analysis, Second Edition, Chapman&Hall.
Yardımcı kaynak:
1. Dawson-Saunders B. and Trapp R. G. (2004). Basic and Clinical Biostatistics, Forth Edition, Appleton&Lange.
2. Kestenbaum B. (2009). Epidemiology and Biostatics: An Introduction to Clinical Research, Springer.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödev ve problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ve ödevlerin değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Özgül VUPA ÇİLENGİROĞLU
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü
e-posta: ozgul.vupa@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 86 02

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 6 12
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1553445
ÖK.2553445
ÖK.355445
ÖK.4553435
ÖK.55553435