DERS ADI

: TEKNİK İNGİLİZCE II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAT 1012 TEKNİK İNGİLİZCE II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BURCU SİLİNDİR YANTIR

Dersi Alan Birimler

Matematik (İ.Ö)
Matematik

Dersin Amacı

Bu ders, temel sayılar teorisini, matematik tarihini, matematik terimlerini tanımlamayı ve matematik ile ilgili okuma parçalarını kullanarak matematiksel düşünmeyi ve iyi matematik yazabilmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İspat metotlarını tarif edebilmek
2   Matematiksel terimleri tanımlayabilmek
3   Matematiksel argümanları uygun yapıda ve notasyonlarla yazabilmek
4   Tünevarımı uygulayabilmek
5   İyi ve dikkatli düşünebilmek
6   Matematiğin tarihsel gelişimini takip edebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pisagor üçlülerinin kurulması, bazı matematik terimlerinin tanımları, ve geometrinin tarihi
2 Bölünebilme ve En büyük ortak bölen, Günün Matematikçisi
3 Lineer denklemler, bazı matematik terimlerinin tanımları, denklemlerinin tarihi
4 Çarpanlara ayırma, Aritmetiğin temel Teoremi, Günün Matematikçisi
5 Modüler aritmetik, kuvvet alma ve Fermat ın Küçük Teoremi, bazı matematik terimlerinin tanımları, fonksiyonların tarihi
6 Modüler aritmetik, kuvvet alma, Euler Formülü, Günün Matematikçisi
7 Euler Formülü ve Çin kalan teoremi
8 Bazı matematik terimlerinin tanımları ve matematik kronolojisi
9 Ara sınav
10 Asal sayılar, asalları saymak, Mersenne asalları, mükemmel sayılar, Günün Matematikçisi
11 Kuvvetlerin m modülü, peş peşe kare alma, bazı matematik terimlerinin tanımları, Arap matematik tarihi
12 K kök modül m, Günün Matematikçisi
13 Kuvvet, kök alma ve kırılamayan şifreler
14 Bazı matematik terimlerinin tanımları ve matematik kronolojisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kaynaklar:

[1] Houston, K. How to Think like a Mathematician, A Companion to Undergraduate Mathematics. Cambridge, 2009. [Türkçe çevirisi: Matematikc i gibi Du s u nmek, Lisans Matematig i ic in bir Kılavuz, c evirenler Mehmet Terziler ve Tahsin O ner, Palme Yayıncılık, 2010.]

[2] Silverman, J. H. A Friendly Introduction to Number Theory. Pearson, 2012.

[3] Rotman, J. J. A Journey into Mathematics, An Introduction to Proofs. Dover, 2007.

[4] Higham, N.J. Handbook of Writing for the Mathematical Sciences. Second edition. SIAM, 1997.

[5] Vivaldi, F. Mathematical Writing, An Undergraduate Course. The University of London, 2011.

[6] Tanton, J. Encyclopedia of Mathematics. Facts on File, 2005.

[7] The history of Mathematics archive: http://www-history.mcs.st-and.ac.uk/index.html

[8] Darling, D. The Universal Book of Mathematics,From Abracadabra to Zeno's Paradoxes, John Wiley and Sons, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: burcu.silindir@deu.edu.tr
Tel: (232) 30 18590

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 12 24
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.145
ÖK.243353
ÖK.334433433
ÖK.4344334433
ÖK.534433453
ÖK.6435