DERS ADI

: Katıhal Fiziği II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FİZ 4902 Katıhal Fiziği II ZORUNLU 4 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL GÜLPINAR

Dersi Alan Birimler

Fizik

Dersin Amacı

Katılarda enerji bantları, yarıiletken kristallerin temel karakteristikleri, katıların dielektrik ve optik özellikleri konularında klasik ve kuantum fiziği ilkelerine dayanan genel bakış sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Katıların fiziksel özelliklerini bant yapısına göre açıklayabilme.
2   Yarıiletkenlerin temel özelliklerini ve teknolojideki önemini tanımlayabilme.
3   Bir katının elektronik yapısı ile optik davranışı arasındaki ilişkiyi izah edebilme.
4   Malzemelerin fiziksel özelliklerini oluşturan mekanizmaları basit modeller dayalı olarak açıklayabilme.
5   Katılara dair bilgilerini günlük yaşam meselelerine aktararak sorunlara dair çözüm önerisi getirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Katılarda Enerji Bantları, Yarı serbest elektron modeli
2 Bloch fonksiyonları, Kronig-Penney Modeli
3 Periyodik potansiyelde elektronun hareketi
4 Yarıiletken kristaller: Bant yapıları
5 Yarıiletkenler: Katkılı iletkenlik
6 Metaller ve Fermi yüzeylerinin oluşturulması
7 Bant enerjisi hesapları
8 Arasınav
9 Elektron gazının dielektrik fonksiyonu
10 Elektrostatik perdeleme
11 Elektron-fonon etkileşmesi
12 Optik süreçler ve eksitonlar
13 Kristallerde Raman etkisi
14 Ödevlerin sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
Katıhal Fiziğine Giriş, C. Kittel (Çev: Bekir Karaoğlu), Güven Kitap, 1996.
The Oxford Solid State Physics, S. H. Simon, The Oxford University Press, 2013.

Yardımcı kaynaklar:
1- Katıhal Fiziği, H.E. Hall&J.R. Hook (Çev: E. Başaran, F. Köksal, M. Dinçer, M. Altunbaş), Literatür Yaıncılık, 1999.
2- Elementary Solid State Physics, M. Ali Omar, ISBN 0201607336, Addison Wesley, 1994.
3- Katıhal Fiziğine Giriş, Mustafa Dikici, 19 Mayıs Üniversitesi Yayınları, 1993.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Problem çözme
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Arasınav ve ödev, öğrencinin dönem içi başarısı olarak değerlendirilir.
2. Bitirme sınavı, arasınav+ödev başarısına eklenerek dönem sonu başarı belirlenir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.gulpinar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155542122211111
ÖK.255542122211111
ÖK.355542122211111
ÖK.455542122211111
ÖK.555542122211111