Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fizik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. AYLİN YILDIZ TUNALI |
Dersi Alan Birimler |
Fizik |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı kuantum mekaniğinin ilkelerini ve Schrödinger denklemi, dalga fonksiyonu, onun istatistiksel yorumu, belirsizlik ilkesi, kararlı ve kararlı olmayan durumlar, işlemci, özdeğer, özfonksiyon, çözümlerin zaman evrimi, ilgili olasılıklar, beklenen değerler, ölçümlerin önemi ve belirsizlikler gibi kavramları anlamaktır. Açısal momentum, spin gibi kavramları kuantum mekaniksel açıdan yorumlanarak, kuantum sistemlerin toplam açısal momentumu tartışılacaktır. Ayrıca basit kuantum mekaniksel problemleri çözümlemede gerekli alt yapıyı oluşturarak öğrencilerin deneyim kazanmaları hedeflenmektedir. Bu derste öğrenilen materyal ve beceriler, sonraki kuantum mekaniği derslerinin temelini oluştururur. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1) Principles of Quantum Mechanics, Ramamurti Shankar, Plenum Press, 2011. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Anlatım Yöntemi |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1) Öğrencilerin ara sınavları dönem içi başarıları olarak alınır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aylin.yildiz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|