DERS ADI

: İkinci Dünya Savaşı Sonrası Amerikan Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2037 İkinci Dünya Savaşı Sonrası Amerikan Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders, İkinci Dünya Savaşından bu günü dek Amerikan Tarihini başkanları temel alarak eleştirel bir gözle inceler. Öğrencilere tarihsel süreci incelemeleri için gerek duyacakları kavram ve olgular tanıtılacaktır.İkinci Dünya Savaşından günümüze kadar Amerika Birleşik Devletlerinde yaşanan sosyal, politik ve kültürel olayları irdelenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İkinci Dünya Savaşı sonrası Amerikan tarihi üzerine disiplinler arası ve metinler arası yaklaşımlarla eleştirel düşünebilme yetisi.
2   Bu dönem içindeki Amerikan tarihinin belli başlı olay ve olgularını yorumlayabilme yetisi.
3   Bu dönem Amerikan tarihinin temel kültürel ve politik kavramları hakkında bilgi sahibi olma.
4   Dönemle ilgili yazılı ve görsel dökümanları inceleyebilme.
5   Bu dönemde yazılmış olayların Amerika ve insanlarını nasıl etkilediğini anlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Soğuk Savaş ve sonrası Tartışma
2 1950lerde Amerika (Truman, Kore Savaşı, Eisenhover) Okuma ve Tartışma
3 Kennedy, Çalkantılı 60lar Okuma ve Tartışma
4 Johnson, İnsan Hakları Hareketi Okuma ve Tartışma
5 Vietnam Savaşı Okuma ve Tartışma
6 Nixon ve Vietnam Savaşının etkileri Okuma ve Tartışma
7 Gerald Ford'un Başkanlığı Dönemi Okuma ve Tartışma
8 Ara Sınav
9 Carter ve Korumacı Diplomasi Okuma ve Tartışma
10 Reagan döneminin iniş çıkışları Okuma ve Tartışma
11 George Herbert Walker Bush'un başkanlığı dönemi Okuma ve Tartışma
12 Clinton'ın Başkanlık Dönemi ve olayları Okuma ve Tartışma
13 George W. Bush Dönemi Okuma ve Tartışma
14 Obama Dönemi Okuma ve Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A People and a Nation: A History of the United States, Seventh Edition Mary Beth Norton, Cornell University David M. Katzman, University of Kansas et al.
A People's History of the United States Yazarı:Howard Zinn
A History of the American People Yazarı:Paul Johnson

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, konunun temel kavramlarının öğrenilmesinden sonra bu kavramların tartışılması üzerine kurulmuştur. Daha sonraki aşamalarda sınıf içi tartışmalarla bu kavramlar pekiştirilir. Bu aşamada, öğrencilerin katılımları çok önemlidir. Ders, Amerikan Tarihi ile ilgili görsel malzeme ile zenginleştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bu ders sonunda öğrenciler İkinci Dünya Savaşı sonrası Amerikan tarihinde yer alan olgu ve kavramları tartışabilecek olacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin temel kavramları ve olayları anlayıp sonuç çıkartabilmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 katılım zorunludur.
Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nuray.onder@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

By appointment

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.355
ÖK.4
ÖK.55555