DERS ADI

: 1945 Sonrası Klasik Amerikan Yazarları II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4026 1945 Sonrası Klasik Amerikan Yazarları II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ EVRİM ERSÖZ KOÇ

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Çağdaş Amerikan yazının seçkin isimlerinden/dönemlerinden yalnızca birisini her yönüyle ele almak, çeşitli türlerde ortaya koyduğu eserleri (şiir, öykü, roman, vs.) incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İncelelediği yazarın hangi tür(ler)de yazdığını ve hangi temaları ortaya koyduğunu anlar.
2   Dönemin düşünsel, yazınsal ve felsefi akımları hakkında bilgi sahibi olur.
3   Eleştirel bakmayı, hipotez üretmeyi, sonuca varmayı becerir.
4   Yazın eleştirisi yapabilir.
5   Okuduklarını bireysel, toplumsal ve kültürel çerçevede irdeleyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
2 J.D. Salinger, `A Perfect Day for Bananafish Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
3 The Beats Allen Ginsberg'ün şiirleri Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
4 The Beats-Jack Kerouac, Dharma Bums Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
5 The Beats-Jack Kerouac, Dharma Bums Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
6 John Updike,`A&P Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
7 John Updike,`A&P Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
8 Confessionalism-Robert Lowell, `Skunk Hour (1959), `For the Union Dead (1964)
9 Confessionalism-Sylvia Plath, The Bell Jar Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
10 Confessionalism-Sylvia Plath, The Bell Jar Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
11 Late Modernism-Vladimir Nabokov, Pale Fire Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
12 Late Modernism-Vladimir Nabokov, Pale Fire Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
13 Thomas Pynchon,The Crying of Lot 49 Konu anlatımı, sınıf içi tartışma, problemle karşılaşma ve çözüm üretme, soru cevap
14 Thomas Pynchon,The Crying of Lot 49 SINIF TARTIŞMASI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders planında gösterilen öykü ve romanlar ve çeşitli metinler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf içi tartışmalara katılmak, okuma parçalarını önceden okuyup gelmek, okuduklarını ikincil kaynaklarla desteklemek

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bir arasınav
Bir dönemsonu sınavı

Değerlendirme Kriteri

Yazın analizi yapabilmek, analitik düşünmek, çağdaş Amerikan yazınıyla ilgili kavram, teori ve terimleri gerek sınıf içi tartışmalarda gerekse sınav esnasında kullanmak, öykü ve romanları okuduğunu, gerektiği yerde okuduklarından alıntılar yapabilmek

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse zamanında gelmek
2. O güne ait okuma metinlerini okumuş olmak
3. Sınıf içi grup tartışmalarına katılmak
4. Nitelikli soru sorabilmek
5. Olabildiğince devamsızlık yapmamak ve derse katılmak
6. Cep telefonlarını kapalı tutmak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

richard.parker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155254555
ÖK.255
ÖK.35455555
ÖK.4555
ÖK.5333455545